dijous, 31 de març de 2011

Utilitzen una persona imputada per malversació de cabals públics per difamar contra la Interventora Municipal

El passat dia 18 de març l'Agència Catalana de Notícies (ACN) va emetre una notícia sobre la interventora de Molins de Rei on apareixien les declaracions d'una treballadora de l'Ajuntament d'Abrera carregant contra la interventora.

No és molt dificil imaginar que algú de Molins de Rei va avisar a l'ACN perquè es posessin en contacte amb aquesta treballadora.

Estem parlant d'una senyora que es diu Maria Jesús Burgos Pérez, que és treballadora de l'Ajuntament d'Abrera i que en el passat treballava en el departament de Rendes, fins que va ser apartada pel mateix alcalde de la localitat. I va ser apartada perquè l'actual interventora de Molins de Rei, que en aquell moment treballava a Abrera, va descobrir suposadament que hi havia familiars d'aquesta senyora que no els hi havien cobrat cap mena d'impost ni taxa municipal durant molts anys. Per aquest motiu, serà jutjada properament a l'Audiència de Barcelona per un suposat delicte de malversació de cabals públics.

Maria Jesús Burgos Pérez és també representant sindical de la Central Sindical Independiente y de Funcionarios (CSI-F), un sindicat que precisament no es distingeix pels seus valors d'esquerres....

I si busquem en el facebook d'aquesta senyora veurem com té d'amic a l'antic cap de Rendes de l'Ajuntament de Molins de Rei i que actualment és Director de Serveis d'ESG (un dels principals implicats en el cas de CLAM CONSULTING, SLP).

Potser son massa casualitats pensarà algú però la veritat és que tot plegat sembla lamentable com algunes persones hagin pogut utilitzar a certes persones per intentar difamar a la interventora municipal per intentar desviar l'atenció i tapar les greus irregularitats que s'estan donant a l'Ajuntament de Molins de Rei.

18560,50 €: cost de la Memòria del Mandat 2007-2011

Aquests dies tothom hem rebut a les nostres cases el llibret de Memòria de la Legislatura 2007-2011 editat per l'Ajuntament de Molins de Rei, on només hi tenen paraula els líders dels partits del govern municipal: Ivan Arcas (ICV), Víctor Puntas (ERC) i Joan Ramon Casals (CiU).

Arran d'una pregunta de la CUP avui en el ple municipal ens han informat de quin ha estat el cost total de la memòria (inclou el llibret en paper i el vídeo) i la quantitat puja fins a 18.560,50 €.

Sempre hem denunciat que és indigne que el govern municipal faci electoralisme amb els diners de tothom i ni tan sols deixi escriure un article d'opinió als portaveus de l'oposició.

Si volen editar aquesta publicació que s'ho paguin amb els diners que han cobrat cada grup municipal com a subvenció de l'ajuntament durant els 4 anys ja que per exemple Iniciativa i Esquerra (IiE) ha cobrat 130.800 € o ERC i CiU han cobrat cadascu 66.000 €.

El detall dels costos d'aquesta memòria de mandat han estat:
  • Distribució de la memòria per les 11.000 vivendes: 1.858,50 €
  • Diseny de la memòria: 1.421,40 €
  • Impressió de la memòria: 12.331 €
  • Diseny del vídeo: 2.950 €

dimarts, 29 de març de 2011

dilluns, 28 de març de 2011

Fa 8 mesos la Interventora ja va advertir del cas CLAM CONSULTING, SLP

El passat 21 de febrer de 2011 la Interventora Municipal va emetre un informe sobre els contractes d'assessorament adjudicats a l'empresa CLAM CONSULTING, SLP en el qual considerava que hi havia indicis de criminalitat, concretament de tràfic d'influències i/o prevaricació.

Referent a l'últim contracte adjudicat a aquesta empresa, la Interventora Municipal va emetre un informe DESFAVORABLE de data 26 de juliol de 2010 i amb número 34/2010/GVC, en el qual va denunciava tot una sèrie d'irregularitats.

El dia 2 d'agost de 2010 va entrar pel registre d'entrada de l'Ajuntament de Molins de Rei, amb número 14.541, una comunicació interna de la Intervenció Municipal adreçada a l'Alcalde Ivan Arcas (ICV), Víctor Puntas (ERC) i Joan Ramon Casals (CiU).

En aquesta nota, la Interventora Municipal donava resposta a una resolució d'alcaldia i va aprofitar per recordar als liders dels 3 partits del govern municipal el següent:

"Com a qüestió independent, vull aprofitar per expressar-vos la meva preocupació per l'expedient d'adjudicació mitjançant procediment negociat sense publicitat i tràmit d'urgència del servei d'assessorament jurídic per la secció de Sostenibilitat de l'Ajuntament de Molins de Rei a Clam Consulting, SLP, respecte el que vaig incorporar a l'expedient l'informe número 34/2010/GVC de data 26 de juliol de 2010, de caràcter desfavorable."

Així doncs, fa 8 mesos que la Interventora va avisar sobre aquest assumpte als 3 partits del govern municipal i no es va fer per investigar a fons les irregularitats que ja es denunciaven en l'informe d'Intervenció. Ara què ningú digui que no en sabia res...

dissabte, 26 de març de 2011

L'agència de col·locació en forma de llista electoral

Molts cops potser la gent es planteja com alguns càrrecs electes son tan fidels a les estructures i a les cúpules dels partits polítics. La resposta és ben senzilla: no es posicionaran en contra del partit que els hi ha donat una feina, i per cert, amb un sou ben alt...

Avui el PSC de Molins de Rei ha presentat la seva llista electoral per les eleccions municipals del 22 de maig. Actualment tenen 6 regidors/es en el consistori molinenc i podem veure a qui han posat en els 6 primers llocs:

1- Xavi Paz
2- Ana Belen Cantudo
3- Miguel Zaragoza
4- Jessica Revestido
5- Fernando Espinosa
6- Ester Espinosa

Tots son regidors en l'actualitat, a excepció de Miguel Zaragoza, vell conegut en la política local. Però si mirem en què treballen aquests candidats del PSC veurem:

1- Xavi Paz
Treballa com a càrrec de confiança en l'Ajuntament de Gavà (PSC) fent funcions de gerent del Patronat d'Esports. Entre això i el sou com a portaveu a l'oposició de l'Ajuntament de Molins cobra un total de 65.094 € anuals.

2- Ana Belen Cantudo
Treballa de logopeda i actualment és regidora a l'oposició.

3- Miguel Zaragoza
Ha treballat a L’Ajuntament de Barcelona, L’Ajuntament de Cervelló i al Consell Comarcal del Vallès Occidental, actualment és Coordinador de l’Àrea se Serveis Personals i de Serveis Generals de l’Ajuntament de Sant Quirze del Vallès, com a càrrec de confiança del PSC.

4- Jessica Revestido
Assessora del grup parlamentari del PSC al Parlament de Catalunya. Actualment és regidora a l'oposició.

5- Fernando Espinosa
Assessor econòmic del grup parlamentari del PSC al Parlament de Catalunya. Actualment és regidor a l'oposició.

6- Esther Espinosa
Gerent de la Mancomunitat de Can Sellarès, nombrada com a càrrec de confiança de l'Ajuntament de Viladecans i Gavà, tots dos governats pel PSC. Actualment és regidora a l'oposició.

Aquest suposat canvi a Molins de Rei s'acaba materialitzant en què als primers llocs de la llista no han posat a ningú de nou i per tant han posat a la gent que tenen col·locats per alguna administració controlada pel PSC (de moment).

A la CUP no tenim cap persona que treballi com a càrrec de confiança en cap administració i amb això es veu clar que no som gent que estiguem en política simplement per mantenir la feina sinó perquè ens ho creiem. I quan presentem la llista en les properes setmanes això es veurà reflectit de forma clara.


dimecres, 23 de març de 2011

La CUP de Molins de Rei creix amb força i constància

La Candidatura d'Unitat Popular (CUP) va neixer a la nostra vila el mes de gener de 2007. Inicialment érem un grup de persones que en la seva gran majoria no passàvem dels 30 anys i ens vàrem presentar a les eleccions municipals amb una llista clarament jove.

Durant aquests 4 anys de feina a dins i fora de l'Ajuntament hem treballat activament per fer que el projecte de la CUP fós cada vegada més conegut i això també ha fet que s'hagi anat apropant gent nova.

En els últims mesos és quan s'ha notat més l'increment de persones que col·laboren amb major o menor mesura amb la CUP, ja sigui militant activament o participant puntualment en els actes o en la redacció del programa.

Aquestes noves incorporacions ho son de diferents edats i en la llista electoral d'enguany es veurà reflectit que una gran part de la llista sobrepassa els 40 anys, quan fa 4 anys no hi havia practicament ningú.

També la procedència dels nous suports és cada cop més diversa: gent que havia militat a ERC, molta gent jove que no va poder votar fa 4 anys, gent del PSUC que ara no se sent identificada amb ICV, gent que en els últims anys estava desencantada amb la política, i en definitiva, gent que ha valorat positivament la nostra tasca a dins i fora de l'Ajuntament i ens ha volgut donar la seva confiança.

I la forma de donar suport a la CUP l'hem articulada amb el bloc Jo també dono la cara per la CUP, on han signat de moment 103 molinencs i molinenques. Sabem que sempre és dificil que la gent doni suport a una candidatura que es presenta a les eleccions perquè molta gent recela de què se'ls relacioni amb una opció política. Tot i així vàrem ser valents i valentes perquè continuem creient que avui en dia encara cal que la gent es mulli políticament i s'impliqui en treballar per construir una societat millor. I això també passa per defensar públicament una candidatura com la CUP.

Les altres formacions polítiques ja estan consolidades mediàticament i per tant volem fer una crida a totes aquelles persones que creuen en el projecte i en les persones de la CUP, que facin un pas endavant i donin suport públicament al nostre projecte. Cal que visualitzem que som molts i moltes els que apostarem per la CUP en les eleccions municipals del 22 de maig i que donarem la gran sorpresa!

Veure llista d'adhesions

Afegeix-te tu també!



449 visites ahir dimarts 22 de març de 2011: màxim històric

Ahir dimarts 22 de març de 2011 es va registrar el màxim històric de visites en un dia al meu bloc. Han estat 449 visites.

Us haig de donar les gràcies a tots els que visiteu aquest bloc i també als que hi participeu. A vegades no m'agraden alguns comentaris però com que hi ha llibertat d'expressió m'haig d'aguantar.

El comptador de visites el tinc instal·lat des de l'11 de setembre de 2007 i porto actualment aprop de 77.000 visites i he escrit 703 articles. Espero poder continuar tenint-lo sempre al dia, perquè a vegades és dificil treure temps per escriure sobre tot el que voldria però el fet que sigui tan llegit també encoratja a tenir-lo al dia!

dimarts, 22 de març de 2011

Manifest a favor de la Interventora Municipal

Us adjunto a continuació un manifest que està corrent per la xarxa a favor de la Interventora Municipal on s'expliquen els motius per oposar-se a la resolució d'alcaldia signada aquesta setmana passada.

MANIFEST A FAVOR DE LA SRA. INTERVENTORA MUNICIPAL, DE LA LEGALITAT, LA TRANSPARÈNCIA L’EFICÀCIA I L’EFICIÈNCIA DE LA GESTIÓ PÚBLICA.

Com a funcionari de l’Ajuntament de Molins de Rei, he quedat desagradablement sorprès al tenir coneixement de la Resolució d’Alcaldia número 586 de data 15.03.2011, signada per l’Alcalde Ivan Arcas i com a secretària accidental per la Cap de Negociat de l’Oficina Administrativa de Sostenibilitat i Territori.

Aquesta resolució constitueix un autèntic buidatge de les funcions reservades per llei a Intervenció , i es basa en pressupostos fàctics falsos, tendenciosos, incorrectes i manipulats, que en cap cas poden justificar l’eliminació de les atribucions legals a la Sra. Interventora municipal.

Sorprèn a aquesta part que la finalitat de l’Alcalde hagi estat buidar de contingut la tasca professional de la Sra. Interventora, a dos mesos vista de les eleccions municipals del proper 22 de maig, repartint la seva responsabilitat i tasca professional a d’altres funcionaris “afins a l’equip de govern”. Si realment el que pretenia l’Alcalde era tramitar el més ràpid possible un determinat nombre de factures pendents de pagaments, hauria estat més encertat reforçar el servei, incrementant el personal operatiu i dotant al departament de més medis tècnic materials tal com tots sabem que venia reclamant des de fa molt de temps per part de la Sra. Interventora, més que eliminar, menysprear i fins i tot assetjar professionalment a la funcionària del cos nacional encarregada de supervisar la correcta legalitat de la gestió econòmica de l’Ajuntament de Molins de Rei.

Molts de nosaltres hem estat testimonis conforme diàriament, abans de les nou del matí, la Sra. Interventora ja estava en el seu lloc de treball, menjant bastonets, i que molts dies a les vuit del vespre la llum del seu despatx encara estava encesa i ella davant l’ordinador, complint amb la seva tasca professional, per tant manca de dedicació no se li podrà retreure en cap cas.

També sorprèn i sobre tot desconcerta que la funcionària que signa com a secretària accidental la resolució sigui la responsable administrativa de les contractacions de CLAM CONSULTING denunciades per la Sra. Interventora

A títol no exhaustiu, i en el que respecta a la Resolució 586, podem citar les següents irregularitats de caràcter tècnic legal, que invalidan l’eficàcia de la resolució:

1.- Es nomena de facto un gerent, amb la forma fraudulenta d’assignar-li funcions, quan es competència del Ple nomenar el personal directiu i el lloc de treball no està dotat pressupostàriament, i sense que la Sra. Interventora hagi tingut possibilitats de fiscalitzar-ho prèviament. El gerent nomenat era un càrrec de confiança a la Generalitat, concretament Director de Serveis del Departament d’Interior, que en perdre el seu lloc de treball l’Alcalde de Molins i per una qüestió de quota de partit i afinitat política l’ha incorporat com a càrrec de confiança a l’Ajuntament de Molins de Rei.

2.- Es nomena un responsable de comptabilitat quan és un lloc que no existeix ni està previst a la relació de llocs de treball aprovada pel Ple de l’Ajuntament.

3.- Es nomena com a tresorer a un funcionari que es el Cap del Servei d’Atenció Ciutadana, de formació universitària aliena a la de tresorer, i que no compleix el requisits de funcionari qualificat que exigeix la normativa reguladora d’aquests llocs de treball.

4.- La Intervenció queda buidada total i absolutament de contingut personal, i a la titular de la intervenció se li exigeix que es posi una BENA DAVANT DELS ULLS i que CALLI i SIGNI TOTS ELS DOCUMENTS I TALONS QUE LI SIGUIN PRESENTATS.

5.- Se li ordena lliurar els expedients d’Intervenció pel dia 18.03.2011 en una mena d’ordre, entrada i registre del despatx com si fos una operació d’incautació i efectivament el dia 18.03.11 (tot i que la Sra. Interventora no ha rebut la notificació) i desprès que l’Alcalde li llegeixi a la Secretària amb la presència de testimonis una ordre d’inventariar i aixecar acta, i que la Secretària municipal marxi sense complir-la, entre les 15.00 H i les 20:00 h el nou gerent, amb el recolzament del seu equip de fidels col•laboradors, seguint instruccions de l’Alcalde, van procedir a iniciar el buidatge del despatx de la Sra. Interventora.

6.- Finalment, respecte a la Resolució 586, sense comentar la motivació que és amb tota probabilitat difamatòria, alarmista i falsa, doncs mai no hi ha hagut 10 persones a Intervenció, en els millors moments hi ha hagut quatre com a màxim, i ni molt menys hi havia aquestes 2000 factures a Intervenció ni per suposat 4.000.000 € a la Tresoreria, la qual cosa és fàcilment comprovable, podríem afegir que: LA RESOLUCIÓ ÉS A TOTHES LLUMS NUL•LA DE PLE DRET, de contingut impossible, que vulnera la normativa d’hisendes locals, dictada per òrgan manifestament incompetent, sense respectar cap tipus de procediment, i el que és més greu POT SER CONSTITUTIVA D’INFRACCIÓ PENAL, perquè la persecució laboral de treballadors avui en dia ja és un delicte al vigent Codi Penal.

La Resolució 586 va ser comunicada en reunió pública al personal i llegida pel nou gerent, essent aquest un mecanisme singular que presumiblement tenia la finalitat de crear una ambient propici al trencament anímic de la Sra. Interventora amb la finalitat que abandoni la seva plaça en propietat a Molins de Rei.

Considero que es tracta d’un atemptat contra la seva dignitat, honestedat i contra la seva imatge pública, agreujat amb el fet insòlit que per primera vegada a la vida i des de l’Alcaldia s’ha enviat per correu intern, a tot els personal administratiu (funcionaris, laborals i eventuals) de l’Ajuntament una copia de la Resolució. Queda clar que el que es pretén, entre d’altres objectius, es ridiculitzar-la davant tothom i que serveixi com a exemple del que et pot arribar a passar si no compleixes estrictament el que et diu l’Alcalde actual. (si això li han fet a tota una Interventora, imaginat el que em podem arribar a fer a mi ?)

Mitjançant aquest escrit mostro la meva més sincera solidaritat amb la Sra. Interventora de Molins de Rei, i sol•licito a tots els partits amb representació a Molins de Rei l’estricte compliment de la legalitat, la transparència, l’eficàcia i l’eficiència de la gestió pública, i que investiguin la veritable motivació que ha portat a l’Alcalde a emetre la Resolució 586 i esbrinar el que es vol amagar mitjançant l’eliminació professional de la funcionària del cos nacional que actua com a garant de la legalitat vigent en matèria econòmica.

Tots estem amb la Sra. Interventora

dilluns, 21 de març de 2011

1719 son les persones aturades a Molins de Rei

Segons les dades d'atur del mes de febrer de 2011 actualment hi ha 1.719 persones aturades a la nostra vila, cosa que representa una taxa del 13,3 %. Estem per sota dels nívells del Baix Llobregat o del Principat però no deixen de ser xifres preocupants. Si cliqueu en la imatge podreu veure les dades més detallades.

Més enllà de la tasca d'assessorament i suport que es dona des del Centre Ocupacional Garcia Nieto caldria buscar fòrmules imaginatives des de l'Ajuntament per generar ocupació sense que el cost per l'Ajuntament fós rellevant per les finances municipals (ja bastant tocades).

En el Punt de Trobada sobre Recuperació Econòmica del passat divendres vàrem parlar d'una possible proposta en concret com seria fer un pla d'ocupació de neteja de Collserola. Actualment ni les parceles de l'Ajuntament a la Serra de Collserola estan netes d'arbres caiguts i n'hi ha moltes més que son privades i estan sense netejar.

Signant un conveni amb els propietaris es podria netejar les parceles privades sense cost pels propietaris a canvi que la fusta sigui venuda per l'Ajuntament, amb la qual cosa es podria recuperar quasi tot o tot el cost en personal. L'ajuntament hauria de contractar a persones aturades de la Vila i a alguns professionals del sector forestal per gestionar i coordinar eficientment aquesta labor. A Collserola hi ha feina per anys i seria una activitat rentable econòmicament tal i com ho demostren les empreses que ja han treballat en el terreny.

dijous, 17 de març de 2011

La Interventora Municipal considera que hi ha indicis de criminalitat en la contractació d’un servei d’assessorament

Avui dijous 17 de març de 2011 la Intervenció Municipal ha enviat un informe a tots els regidors/es de l’Ajuntament de Molins de Rei sobre el cas dels contractes adjudicats a l’empresa CLAM CONSULTING, SLP.

Cal recordar que la CUP vàrem ser el primer grup municipal que vàrem denunciar públicament l’adjudicació d’aquests contractes enmig de pressumptes irregularitats, que ara es veuen ampliades i confirmades per l’informe d’intervenció.

Aquest informe té data del 21 de febrer de 2011 i per tant ja feia dies que en tenia coneixement el govern municipal (IiE, ERC, CiU).

En les conclusions d’aquest extens informe la interventora municipal afirma: “a la vista de les conductes descrites, un cop s’ha disposat de la informació global, i de les vinculacions existents entre les empreses i professionals convidats a participar en els diferents procediments negociats, considera que en la contractació de CLAM CONSULTING, SLP per part de l’Ajuntament de Molins de Rei apareixen indicis racionals de criminalitat que podrien subsumir-se en els tipus penals de prevaricació i/o tràfic d’influències previstos als articles 404 i 428 del vigent Codi Penal (veure annex 2 d’aquest document)”

Intervenció Municipal ha enviat a l’Oficina Antifrau i a la Fiscalia Anticorrupció aquest cas. Des de la CUP volem denunciar públicament, un cop més, que el govern municipal no ha fet res en tots aquests anys per garantir una política de contractació pública que fós transparent i garantís la igualtat d’oportunitats de tothom a l’hora de poder ser adjudicataris.

Nosaltres sí que tenim un compromís amb la transparència i per això també fem públic aquest Informe d’Intervenció per tal que la ciutadania conegui les pressumptes irregularitats que ha denunciat la Intervenció Municipal. A continuació us podeu descarregar l'informe d'intervenció:

Veure Informe d'Intervenció 01/2011/GVC

dilluns, 14 de març de 2011

Que no intentin confondre a la gent!

En l'últim butlletí municipal Casa de la Vila editat per l'Ajuntament de Molins de Rei podem veure com a la pàgina 6, en la notícia "Impostos i Taxes", es diu:

"El Govern de l'Ajuntament va aprovar una rebaixa del tipus impositiu de l'IBI fins al 0,478%, un 6% inferior al de l'any 2010."

El que no diuen és que l'IBI no només es calcula amb el tipus impositiu sinó que se li aplica un increment del 10% cada any, degut a la revisió cadastral de l'any 2006. Per tant, l'increment de l'IBI serà d'un 2,5% de mitjana, segons va assegurar el mateix alcalde Ivan Arcas en declaracions a Radio Molins de Rei.

Pensem que és una vergonya que en el butlletí municipal no s'expliquin les coses tal com son i s'intenti fer creure als molinencs i molinenques que l'IBI baixarà quan la realitat és que pujarà.

També cal recordar que durant els tres anteriors anys (2008,2009,2010) la recaptació per IBI ha experimentat un increment del 35,09% (veure dades). Ara que venen eleccions només ho han pujat un 2,5% però estaria bé que no intentessin a més a més enganyar a la gent fent creure que a sobre baixarà el rebut de l'IBI. Aquest és un altre exemple que demostra que el govern municipal (IiE, ERC, CiU) no creu en la transparència i en garantir una informació ajustada a la realitat.


dijous, 10 de març de 2011

Valoracions de la CUP sobre les declaracions públiques efectuades arran de l’anunci de l‘acord entre ERC i ENMR

La Candidatura d’Unitat Popular (CUP) de Molins de Rei expressem la nostra valoració sobre l’acord entre ERC i ENMR per concórrer junts a les properes eleccions municipals:

1- La unitat independentista a nivell municipal s’ha de basar en un projecte compartit. Durant aquests 4 anys de legislatura no ha existit aquesta voluntat unitària: els partits independentistes al govern municipal (ERC i ENMR) no han demostrat mai a la pràctica la voluntat d’arribar a acords amb l’oposició, concretament amb la CUP. La CUP prioritza arribar a acords sobre programes polítics perquè entenem que la política s’ha de basar en propostes i programes concrets i no pas en personalismes. Tot el contrari del que afirmava el cap de la llista d’ERC, ara fa un mes, al seu bloc: “Ara no és moment de fer promeses electorals ni de confrontar programes; d’això ja hi haurà temps i oportunitats. Ara és l’hora de presentar equips i transmetre els valors que regiran les formes d’actuar dels pròxims anys, i que construiran el futur que ens interessa a nosaltres i els nostres fills”. ERC ha parlat de candidatures unitàries només després de la seva davallada electoral a les darreres eleccions catalanes, i si algú es pensa que trobarà la CUP per parlar únicament de llocs a la llista electoral va molt equivocat.

2- La coalició ERC-ENMR representa el continuisme i no ha tingut mai la voluntat d’incloure-hi la CUP. Les dues formacions polítiques han estat en el govern municipal durant els últims 8 anys (un govern que ha estat un despropòsit, especialment la segona legislatura), i els seus respectius líders porten 12 i 20 anys respectivament, com a regidors a l’Ajuntament. Des de la CUP vam atendre la petició d’ENMR d’estudiar una candidatura unitària, vam argumentar quins continguts polítics hauria de tenir (tal i com expliquem en l’editorial del nostre darrer butlletí) i també vam convidar-los a sumar-se al nostre projecte. ENMR ha preferit, però, l’aliança amb ERC. Pel que fa ERC, al marge de converses informals amb alguns membres de la secció local, se’ns ha convocat de forma oficial a una reunió aquesta mateixa setmana per primera vegada, quan manquen pocs dies per la proclamació oficial del cap de llista d’aquesta coalició. En qualsevol cas, la CUP no vol formar part de coalicions que no volen parlar de programa polític, perquè estan massa condicionades per interessos partidistes o per protagonismes personals.

3- Ens comprometem a no utilitzar la Consulta Popular sobre la Independència per interessos partidistes i esperem el mateix dels altres partits polítics. A la Consulta hi van participar molt activament molts dels militants i simpatitzants de la CUP, assumint diverses responsabilitats. Però també hi va participar molta altra gent, amb diferents afinitats polítiques. Volem que l’espai de treball conjunt que va significar Molins Decideix es mantingui viu, per sumar forces per la independència, i això passa per no fer-ne una apropiació partidista.

4- La CUP tenim ambició per governar de forma eficient, transparent i respectuosa amb els drets laborals. Per això, la CUP estem treballant per acabar d’elaborar el Programa Participatiu, l’eina necessària per oferir una autèntica alternativa de govern enfront a les polítiques continuistes dels partits tradicionals. La nostra llista electoral també serà un clar reflex del creixent suport al nostre projecte i que ens ha de permetre donar un pas endavant en aquestes eleccions municipals.

Resultats de les eleccions sindicals a l'Ajuntament de Molins de Rei

Ahir dimecres 9 de març de 2011 es van realitzar eleccions sindicals a l'Ajuntament de Molins de Rei. S'escollien 18 representants sindicals:

9 representants dels funcionaris/es (Junta de Personal)
9 representants del personal laboral (Comitè d'Empresa)

El cens de treballadors/es amb dret a vot (tothom que tingui una antiguetat superior a un mes):

053 Personal laboral especialistes i no qualificats (3 representants)
123 Personal laboral tècnics i administratius (6 representants)
116 Funcionaris/es (9 representants)

Els resultats electorals per col·legis electorals han estat:

Personal laboral especialistes i no qualificats
2 CGT (32 vots)
1 CCOO (10 vots)
79,25% de participació

Personal laboral tècnics i administratius
3 UGT (31)
3 CCOO (24)
44,72% de participació

Funcionaris/es
3 UGT (32)
3 SFP (28)
2 CCOO (19)
1 CGT (14)
88,03% de participació

Resultats globals

6 UGT (=) 63 vots
6 CCOO (-1) 53 vots
3 CGT (+1) 46 vots
3 SFP (+1) 28 vots

Si fos un sistema universal i proporcional pel conjunt de la plantilla els resultats serien diferents i el nombre de representants de cada sindicat seria:

6 UGT
5 CCOO
4 CGT
3 SFP

Aquest càlcul està fent seguint la Llei d'Hondt i la CGT es quedaria només a 1 vot de treure 5 representants, treient-li 1 al SFP.

Al final el panorama sindical ha variat poc però podria haver variat bastant. CCOO ha perdut un representant i UGT s'ha quedat igual. La CGT ha passat de 2 a 3 i per pocs vots no ha aconseguit un quart representant. Per només 4 persones no van poder presentar-se també a tècnics i administratius, amb la qual cosa haguessin pogut arribar als 5 representants. El Sindicat de Funcionaris de Policia (SFP) ha també incrementat la seva representació de 2 a 3 però cal recordar que només s'ha presentat en un col·legi.

És ressaltable el resultat en el personal laboral d'especialistes i no qualificats. Estem parlant dels treballadors/es de categories més baixes i salaris més baixos per tant. La CGT ha obtingut el 76,20% dels vots. CCOO ha obtingut només un 23,80% i UGT no ha pogut ni fer llista. És curiós perquè els 10 vots a CCOO es corresponen justament amb les 10 persones que s'han presentat en la seva llista.

dimarts, 8 de març de 2011

Sobre la retirada i declaracions de la regidora Montserrat Cateura

Aquests dies hem pogut llegir com la regidora Montserrat Cateura (IiE) ha anunciat que no es torna a presentar a les eleccions dins de la candidatura Iniciativa per Molins de Rei. També ha carregat contra tothom: el seu propi partit, els socis de govern i l'oposició.

Concretament sobre l'oposició ens ha dit que “actua barroerament fent del desprestigi al contrincant la base del seu programa”. Sembla com si tothom fos el dimoni i aquesta senyora ho hagués fet tot bé.

Cal recordar que ha estat ostentant la presidència de l'Àrea de Sostenibilitat i Territori i evidentment que s'han fet coses (només faltaria que no!) però també han quedat moltes coses a mitges o per començar. I per tant, nosaltres hem fet la nostra tasca demanant que tots aquests aspectes es portessin a terme:

  • Pla de Mobilitat: des de l'inici de legislatura (any 2007) s'ha avançat molt poc i cal recordar que inicialment el govern municipal l'havia promès per abans del 2007 i ja estem al 2011...
  • Planta de Biomassa: la gestió de la planta de Biomassa per part de Molins Energia ha estat més aviat dolenta i deficitària tots els anys. Malgrat les contants promeses mai se'ns ha presentat cap pla de viabilitat ni cap canvi en la gestió per aconseguir que aquest important projecte pugui continuar creixent i desenvolupant-se.
  • Mapa acústic: a dia d'avui encara no tenim el Mapa Acústic de Molins de Rei malgrat que s'ha demanat en tota la legislatura
  • Projectes d'urbanització als barris de muntanya. El govern municipal no ha donat resposta encara a les al·legacions presentades (una de la CUP) l'any 2007 al planejament urbanístic de la Rierada i tot està aturat.
  • Aparcament de camions. En 4 anys no han estat capaços de redactar i aprovar un conveni per regular com poden aparcar els camions en aquest solar municipal i han permès que una empresa ocupi la majoria d'espai sense pagar ni un euro.
  • Pisos c/ Sant Pere Romaní. El projecte per reallotjar als veïns i veïnes de les cases del C/ Sant Pere Romaní continua desenvolupant-se de forma molt lenta i encara ni tan sols s'han enderrocat les cases.
  • Irregularitats en l'adjudicació de serveis municipals. Alguns serveis municipals no tenen contracte en vigor ja que fa anys que s'hauria d'haver realitzat el concurs públic per adjudicar-ho a una nova empresa. Casos com a la Deixalleria estem parlant des del 2006 però també altres serveis com la Jardineria fa anys que estan caducats els contractes.
  • Gestió nefasta de les obres. En aquesta legislatura, moltes obres públiques s'han executat de forma molt discutible i han acabat ocasionant problemes i posteriors intervencions. Per exemple, en els baixos dels Pisos Incresa l'ajuntament ha perdut més de 300.000 € com a increments d'obra per haver de refer completament el paviment de 3 places.
  • Salvem del foc Collserola. Els boscos del nostre terme municipal continuen amb un estat lamentable i des de l'ajuntament no s'ha aconseguit practicament res a l'hora de netejar els boscos, ni amb el govern tripartit ni ara.
  • Habitatge públic: poc i tard. En aquesta legislatura s'han adjudicat els pisos per la gent gran i ara es farà el mateix amb els pisos per la gent jove però aquestes dues promocions estaven promeses per abans del 2007 i han arribat amb més de 4 anys de retard. I cal recordar que fa més de 10 anys que no es feia cap promoció d'habitatge públic a la nostra vila.
Podria continuar enumerant aspectes de la gestió de la Sra. Cateura que serien molt millorables però penso que aquests ja son prou importants per determinar que en general la gestió no ha estat bona. Per tant, hauríem de demanar-li a la Montse Cateura que es preocupi primer de solucionar aquests problemes, en la mesura del possible, abans de les eleccions i després que parli si vol dels problemes interns dins ICV, però que no ens digui que l'oposició fem oposició, que per això estem, entre d'altres motius.