dijous, 15 de març del 2007

Oleguer i Thuram es mullen per les Bressoles i pel català a la Catalunya Nord

La veritat és que ja fa anys que m'importa ben poc el que faci el Barça i el futbol profesional en general però és de ressenyar que encara quedin alguns jugadors que tenen inquietuds socials i no només es preocupin de guanyar diners i anar de festa.

En aquest cas, Oleguer i Thuram van assistir a un acte a Perpinyà en suport de l'Escola Bressola i en suport de l'ús social del català a la Catalunya Nord. Podeu adherir-vos al manifest que es va presentar aquí. Podeu llegir la notícia sencera a Vilaweb.


Aquest és un tema molt important ja que la situació del català a la Catalunya Nord és molt preocupant i és realment indignant el tracte de l'estat francès envers a les diferents llengues que es parlen en diferents territoris com és el cas del català, l'occità, l'euskera, bretó o el cors. Sembla mentida com un estat suposadament democràtic sigui capaç de portar a terme un genocidi cultural i d'imposar el francès en tot el seu territori.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Endavant amb les Bressoles!! La veritat és que estan fent molt bona feina, caldria que se'n fes molt més ressó perquè n'hem d'aprendre moltíssim d'ells.

Jo tinc molts amics i amigues que encara no saben de què parlo quan em refereixo "les Bressoles", m'ha agradat molt aquest article!

Fantàstic Àlex!!

Àlex Maymó i López ha dit...

Sempre és un tema que m'ha motivat a pujar bastant anys a la manifestació de Perpinyà. A veure si l'any que ve podem muntar un autocar desde Molins!