A partir d’aquest dilluns els ciclistes es regulen segons una nova ordenança aprovada per l’ajuntament de Barcelona i que ha rebut l’oposició dels col·lectius del món de la bicicleta com per exemple Els Amics de la Bici. S’ha utilitzat les actituds imprudents d’alguns ciclistes per penalitzar a tot un col·lectiu i el que és més greu és que amb aquesta normativa es pot reduir el número d’usuaris de la bicicleta. Hi ha molta gent que no agafa la bicicleta per por i si els obliguen a anar per la via pública conjuntament amb els cotxes no agafaran la bicicleta. Això significa a la pràctica més saturació del transport públic o més saturació del transit de la ciutat, amb la conseqüent contaminació que provoca.
Ara només podran circular per la vorera si aquesta té més de 5 metres d’amplada, cosa força dificil, i per tant hauran de circular pels carrils bici o per la calçada. Avui en dia encara no hi ha prou respecte per part dels conductors d’automòbils i per tant la cosa no està prou madura per assimilar aquesta nova ordenança.
Jo com que entreno sovint per carreteres força transitades ja estic habituat als cotxes però molta gent té por i amb raó. Ningú discuteix que els peatons també tenen els seus drets però també s’ha de protegir als ciclistes, que també som molt dèbils davant dels cotxes. Per desgràcia, a Barcelona no estan fent precisament això.
Aquí a Molins aquest dijous hi ha una reunió per parlar del Pla de Mobilitat de Molins de Rei i evidentment un dels temes a parlar és el tema de la mobilitat en bicicleta per afavorir la connexió entre la vila i els polígons industrials i els pobles del voltant.
Ara només podran circular per la vorera si aquesta té més de 5 metres d’amplada, cosa força dificil, i per tant hauran de circular pels carrils bici o per la calçada. Avui en dia encara no hi ha prou respecte per part dels conductors d’automòbils i per tant la cosa no està prou madura per assimilar aquesta nova ordenança.
Jo com que entreno sovint per carreteres força transitades ja estic habituat als cotxes però molta gent té por i amb raó. Ningú discuteix que els peatons també tenen els seus drets però també s’ha de protegir als ciclistes, que també som molt dèbils davant dels cotxes. Per desgràcia, a Barcelona no estan fent precisament això.
Aquí a Molins aquest dijous hi ha una reunió per parlar del Pla de Mobilitat de Molins de Rei i evidentment un dels temes a parlar és el tema de la mobilitat en bicicleta per afavorir la connexió entre la vila i els polígons industrials i els pobles del voltant.
2 comentaris:
per cert,algunes de les carreteres per les quals entrenem, vallvidrera, Arrabassada,santa Creu, són total o parcialment dins el terme municipal de BCN...
que vindran a fer cumplir als cotxes la distància de seguretat?
ja podeu estar segurs que no...
BLUESBIKER
El dia que els polítics vagin en bicicleta se n'adonaran dels errors que han comès....
Fins llavors haurem d'exercir la pressió com poguem però per desgràcia el col·lectiu ciclista està molt desorganitzat.
Publica un comentari a l'entrada