dijous, 3 de gener de 2008

Estic a favor dels 80 km/h

A partir de l'1 de gener de 2008 s'ha implantat definitivament el límit de circular a 80 km/h per les carreteres de la primera corona de l'Àrea Metropolitana. En el Baix Llobregat aquesta mesura afecta des de Molins de Rei i Castelldefels fins a Barcelona.

Els motius que ha donat la Generalitat de Catalunya han estat la reducció de la contaminació atmosfèrica i la reducció dels accidents. Segons enquestes que he vist en alguns mitjans la majoria dels que han votat estan en contra i és evident que és una mesura impopular, per la qual cosa em fa pensar que no crec que el Govern de la Generalitat apliqui una mesura tan impopular sinó es que realment serà beneficiosa per la salut dels habitants de la zona i pel medi natural en general.

Al Baix Llobregat, i especialment en la zona de Molins de Rei, tenim un alt nivell de contaminació atmosfèrica. Sembla moltes vegades com si no ens preocupés gaire ja que aquesta contaminació no és molt nociva a curt termini però està clar que a llarg termini ja veurem com de ben segur que no es porta res de positiu.

Aquests dies per anar a treballar, de Molins de Rei al Prat de Llobregat, estic circulant a 80 km/h. Primer de tot, estic consumint menys gasolina, cosa que s'agraeix, i a aquesta velocitat la sensació de peril en cas de tenir un accident és més baixa. I respecte al temps que trigo, la veritat és que seran molt pocs minuts més. Us poso un exemple pràctic:

El tram més llarg en la zona de 80 km/h és de 15 kms entre Barcelona i el límit.
Abans es podia circular a 100 o 120 km/h depèn de la zona.
Suposem que abans anàvem a 120 km/h i ara anem a 80 km/h.
Temps que trigàvem en fer 15 kms a 120 km/h? 7 min 30 seg
Temps que triguem en fer 15 kms a 80 km/h? 11 min 15 seg
La diferència és de 3 minuts i 45 segons.
Si anem per trams que abans es podia anar a 100 km/h la diferència només seria de 2 minuts i 15 segons.

No crec que ningú es mori per trigar 3 o 4 minuts més en arribar al seu destí. La nostra salut ens ho agrairà. Segurament el Govern hauria de millorar en el tema dels embussos o en el control de les indústries contaminants però nosaltres també hem d'aportar el nostre gra de sorra perquè ens hi juguem la nostra salut.

Qui no entengui això doncs que pagui totes les multes que li arribin, si té un accident esperem que es mati tot sol i si realment té tanta necessitat de córrer per les carreteres la seva família faria bé de portar-lo al psiquiatra. I al PP, que estan posant-se del costat del terrorisme automobilístic, espero que no s'hagi de donar el cas de que matin en un accident de trànsit als fills de l'expresident Aznar o del Sr. Rajoy perquè se n'adonin que és molt lamentable fer electoralisme en temes com aquest.

8 comentaris:

Glò ha dit...

Ei Àlex!
jo crec que als mateixos que els pugui molestar aquesta reducció del límit de velocitat, els podriem aplicar allò de que "per fer tard no cal còrrer", i els que ens movem a hores punta per les carreteres, siguin o no de la zona metropolitana, és una frase que podem utilitzar sovint!
------------
com has començat l'any?? ben celebrat o no?
a veure si per tot plegat aquest 2008 és millor que l'any que deixem enrere, tot i que un dia més o menys....
apa, sigui com sigui seguint els tòpics et desitjo que tinguis un molt bon 2008! que puguis assolir tots els reptes que et posis ja siguin esportius, polítics o dels més privats!

una abraçada

jc ha dit...

Estant d'acord en la premissa, hem de millorar el nostre entorn per a viure millor, el tema de la velocitat és demagògia pura, està més que provat que no és la limitació de velocitat la qual fa que hagi menys emissions, sinó la revolucions que porta el motor, contra menys velocitat marxa més curta per tant més revolucions. Aquesta llei "politica" del Conseller Baltasar (que per cert no té permís de conduir, ho duen a tots els costats amb cotxe públic), no la poden vendre com reducció d'accidents, quants accidents mortals o greus han hagut l'últim any des de la diagonal fins a Molins?. I repeteixo estem d'acord en el fons, jo particularment visc a St Feliu i faig servir diàriament l'autopista i no m'importa gens arribar dos minuts més tard, respecto les limitacions, peró que no m'ho vengin com que van a salvar la meva vida que no és cert.

Pd. Per cert est germa del Miquel Maymo?

Esther ha dit...

A mi també em sembla bé la mesura. Certament desconeixo fins a quin punt pot ser beneficiosa de cara als nivells de contaminació ambiental. El que sí he pogut jo també constatar és que la sensació de perill és bastant menor. Els cotxes circulen més a l'uníson i hi ha menys avançaments perillosos. Crec que la mesura ajudarà a disminuir el nombre de víctimes mortals a les carreteres. Ja només per això és positiva.

Alexandre Maymó López ha dit...

A 80 km/h es pot anar amb cinquena tranquilament i es va a 2.000-2500 revolucions quan abans anava a 110 km/h a 3500 revolucions. Jo he fet calculs i ara gasto menys gasolina.

Jo crec també que el principal objectiu d'aquesta mesura no és la reducció de la sinistralitat però evidentment un accident a 80 km/h és menys greu que a 120 km/h.

De totes maneres, jo crec que una bona mesura per reduir de manera bastant dràstica la contaminació atmosfèrica seria crear una bona xarxa de transports públics. Els transports públics no passa res si son deficitaris. Fer autovies o més carreteres també ho és! Si es crea una bona xarxa de transports públics amb els anys s'aconseguirà que la gent vagi a treballar sense agafar el cotxe. I com que això, cosa que ho facin (que ho dubto), tardarà molts anys, jo trobo bé aquesta mesura.

Un exemple només: jo treballo al Prat i al principi anava en tren. De casa a la feina tardava 1 hora.
Em vaig comprar un cotxe i ara trigo 20 minuts. Aquest sistema lamentable de transports que tenim m'ha obligat a comprar-me un cotxe.

PD: si que és el meu germà.

JC ha dit...

En això si que tens raó, transport públic, no crec en la redución de la velocitat per a solucionar els problemes, si en la redució de vehicles. Em passa com a tu, treballo a Rubí, en transport públic hora i mitjana amb cotxe trenta minuts, que hem de fer?
Les victimes en les carretras.., no ens confonguem, els punts negres no són precisament les vias d'entrada a Barcelona (vias 80), per tant dubto que hagi menys morts per anar a 80 .
Et preguntava si el Miquel era el teu germa, per que m'han sonat els teus cognoms, vaig trabellar amb ell molts anys El Papiol.
Joan-Carles

Alexandre Maymó López ha dit...

Ja ho sé que a les autovies i autopistes hi ha pocs morts però segur que anant a 80 km/h en reduirem una mica les morts.

Igualment tens raó de que cal actuar en les carreteres secundàries, que és on es mata més la gent, ja sigui pel mal estat de les carreteres com per les imprudències d'alguns.

Antoni ha dit...

Com tu be dius, podem anar a 80, i amb la marxa mes llarga (5ª o 6ª), dir que no hi podem anar es una mentida inventada pels detractors de la mesura. Jo he observat que per agafar la B-30, al nus de El Papiol, no es formen tantes cues com abans. L'enllaç està limitat a 70 km/h, i abans s'havia de reduir 50 km. i ara 10, això ha fet que la circulació sigui mes fluida i no s'hi formi tant d'embús. Salut!

Alexandre Maymó López ha dit...

Es que segons els estudis de mobilitat que ha fet per exemple el RACC els embussos es produeixen pels canvis sobtats de velocitat i frenades, que provoquen un efecte cadena que acaba produint una aturada. Si es va a velocitat constant sense fer maniobres d'adelantament sobtades s'eviten molts embussos.