El dimecres 23 de gener de 2008 vàrem debatre el Pressupost Municipal 2008. Des de la CUP vàrem votar en contra perquè entenem que la pressió cap als vilatans i vilatanes mitjançant l'augment dels impostos en un 11% no es correspon en la mateixa proporció en un augment en serveis i inversions en la mateixa proporció.
Per a saber-ne més del tema us recomano que us mireu el Pressupost Municipal desglossat partida per partida.
Posicionament resumit de la CUP
Intervenció de la CUP en el Ple Municipal
Pressupost Municipal 2008
En els propers dies aniré parlant de diferents aspectes del pressupost, ja que hi ha molts temes per parlar-ne punt a punt.
Per a saber-ne més del tema us recomano que us mireu el Pressupost Municipal desglossat partida per partida.
Posicionament resumit de la CUP
Intervenció de la CUP en el Ple Municipal
Pressupost Municipal 2008
En els propers dies aniré parlant de diferents aspectes del pressupost, ja que hi ha molts temes per parlar-ne punt a punt.
13 comentaris:
Alex, tienes toda la razón sobre la mala gestión política de la Policía Local.
Tengo entendido que en la plantilla del Ayuntamiento contáis con un sinfín de juristas, asesores, técnicos en organización, dos inspectores, tres o cuatro sargentos, seis o siete cabos, guardias que se han especializado, etc. Cómo es posible que con todo este equipo de profesionales el concejal responsable tenga la necesidad de contratar los servicios externos de un servicio de consultoria y asesoramiento en temas policiales? Que no existen organismos institucionales que ofrezcan gratuitamente dicho servicio (Diputación, Generalitat, ....?
Presupuesto 2008
Organico 2000
Func. 221.01
Econ. 22706
Partida Contratación de consultoria y asesoramiento externo para la Guardia Urbana
Importe 2007 12.000 euros
Importe 2008 9.000
Queda claro que este alegre derroche no sale del bolsillo del concejal FRANCH, sino que del nuestro.
La plantilla de la Guàrdia Urbana està formada per 45 persones:
1 Cap de la Guàrdia Urbana
3 Sergents
6 Caporals vigilància territorial
1 Caporal Medi Ambient
23 Agents de vigilància territorial
4 Agents de Policia de Proximitat
1 Agent de Medi Ambient
1 Responsable tècnic del pla de seguretat i protecció civil
1 Sergent de mobilitat
3 Auxiliar administratiu/va
1 Cap Oficina Administrativa de Governació
Abans d’entrar en el tema, s’han d’especificar alguns fets. Molins de Rei té un dèficit important en la recaptació del IAE, ja que disposa l’estructura empresarial de Molins és principalment petites empreses, això és un llast molt important.
Dit això, l’anàlisi dels pressupostos quasi la comparteixo del tot. Les despeses de personal no són causa directament de l’increment de la plantilla si no de la nefasta gestió dels recursos humans. Tothom sap o hauria de saber el conveni col·lectiu de l’ajuntament, és especialment ambigu i generós amb les categories inferiors, a partir de D i menor (la majoria de treballadors) i restrictiva a les superiors (si no pregunta-li als tècnics A ja veuràs que et diran). Un índex alt de baixes, productivitat d’acudit, gent endollada per la cara, treballadors inadequats pel lloc de feina, absentisme, etc. En una empresa això porta a la ruïna en un tres i no res. Només és possible a l’administració pública. Les raons que dones reflecteixen poca profunditat, hauríeu de ser més curosos. Un ajuntament no deixa de ser una empresa i si no ho és, ho ha de ser. La relació empresa-treballador s’ha de basar en un principi d’equilibri, justícia i objectiu comú. Una empresa privada té com a objectiu principal fer diners, beneficis i això comporta o hauria de comportar beneficis pel treballador. Però el treballador té drets i deures i un dels deures és treballar i un dret és fer-ho en unes condicions correctes. Segurament a l’ajuntament deu sobrar al voltant d’un 30% dels treballadors.
Per altre banda, també caldria mirar les partides amagades de cada departament, és a dir, partides que apareixen però que no són pel que es diu que són, si no per altres coses. Per exemple, la partida per formació és perfecte per pagar en espècies a treballadors determinats, si no pots pagar un sou, li pagues una formació d’un preu elevat i la resta de treballadors es queden sense.
No em vull estendre més, ja que, el meu comentari seria massa llarg.
Bones Àlex,
com que de coses se n'han dites forces i jo només he pogut visitar els pressupostos allò que es diu "en diagonal", aniré directe a la part cultural i festiva...em preocupa que gairebé totes les seves parts veuen una disminució substancial, sobretot les que fan referència a la difusió de les diferents actuacions, és que eren massa generoses l'any passat? o que com que tothom participa en tot a Molins ja no cal esmerar-se en la difusió i l'impuls de les mateixes? per sort he vist un augment en les subvencions a entitats i un incrementant de la partida d'organització d'altres festes populars, cosa que veig molt positiva, encara que penso que una cosa i altra no haurien d'anar subjectes per tatn l'augment d'aquestes no hauria de significar la disminució de les altres, de ben segur aquests diners poden sortir d'altres bandes...
en fi com t'he dit no puc parlar-ne massa pq no els he analitzat esmerant-m'hi massa!!
pel que fa al tema de l'enquesta, seguint el teu bloc, i per tant la feina feta per part vostra a l'Ajuntament, penso que esteu fent una bona feina, però sempre s'escapen punts, oi? i això no et permet posar-hi més nota, jo no puntuaré pas, però de tot plegat en faig una valoració bona!!
una abraçada i bon cap de setmana
ah, si dissabte vas pel Penedès fés una parada al Pla que tenim calçotada!! jiji
Los servicios externos de consultoria y asesoramiento en temas policiales trabajan para el Ayuntamiento porque se han sabido “camelar” al Concejal FRANCH.
Le hacen terapia sicológica a él y antes se la hacían al alcalde hasta que Iván se negó a ir porqué descubrió que era el método que el Sr. Franch utilizaba para tenerle dominado y controlado
La tensión que hay dentro del grupo de Iniciativa se debe en parte a que entre ellos hay dos bandos: Cateura-Franch contra los demás
Hola Almogàver,
Respecte al problema de personal crec que és extrapolable a qualsevol administració pública. Normalment les condicions de treball són millors que al sector privat però existeix la mala costum que la deixadesa d'uns pocs pot generar un passotisme general.
Segurament la majoria de treballadors i treballadores municipals treballen adequadament però quan hi ha un cert número de persones que actuen amb "vagancia" i no els hi passa res això fa que es contagiï aquesta actitud a més persones perquè "si l'altre no treballa jo tampoc".
Hauríem de ser conscients tots plegats que si volem conservar el sector públic hem de treballar i ser honestos. Si anem degradant els serveis públics arribarà el dia que la dreta se'ls carregarà i ho privatitzarà tot i llavors serà pitjor!
Alex, creo que te equivocas cuando te refieres a los trabajadores públicos. Ahora se trabaja sin objetivos lo que comporta falta de eficacia y eficiencia, un aumento considerable del absentismo laboral , una huida masiva de funcionarios de Molins de Rey hacia otras administraciones, el pago de innumerable horas extras, etc. etc. etc. Políticamente interesa que los problemas no lleguen a iodos de los ciudadanos.
Alex, muy bien por vuestra labor de destapar la irregularidades que está cometiendo el equipo de gobierno, principalmente el FRANCH. El problema es que no tenéis peso específico para llegar más lejos. Aunque os quejéis en el Pleno o pidáis un sinfín de informes, solamente os darán menudencias para que perdáis el tiempo y os queméis.
Hasta que no salte el FRANCH, esto no tiene arreglo.
Me han dicho que quieren echar a un sargento de la Policía Local a la calle, y para que se canse y se vaya, le han puesto de paisano dando vueltas por el pueblo (a contar bancos, papeleras, etc.). Es cierto? Si que estáis sobrados de personal.
Alex, cual es el importe total en horas extras que ha hecho durante el año 2007 el servicio de la Policia Local de Molins de Rey?
De quien es culpa?
Hola anònim,
No se a que et refereixes quan dius que ens equivoquem en el tema dels treballadors/es municipals. Tot això que comentes estic d'acord que passa i per tant cal actuar perquè no passi però la culpa no sempre és de l'Ajuntament, que hi ha gent que pel fet de ser funcionari es "columpia" molt...
El tema del sergent és cert. És el cas d'una persona que va guanyar un judici contra l'ajuntament i com que no el poden fer fora l'han admès però s'han inventat el lloc de treball de sergent de mobilitat. És un dels llocs de treball buits de continguts però que paguem un sou més.
Ja preguntaré quantes hores extres ha fet la Policia Local en total però suposo que si ho pregunteu es que seran moltes...
Alex, si teneis conocimiento que se esta PUTEANDO laboralmente al sargento de Molins, como es que no haceis nada?
Del tema del sergent de mobilitat ho sabem des de fa poc temps i en aquests moments estem a l'espera de tenir més informació del cas tant per part de la persona afectada com de l'ajuntament.
Ja us informarem properament.
Publica un comentari a l'entrada