dimecres, 6 de febrer del 2008

Bojos per la bici (2a edició) 500 kms a pinyó fixe

Ja que ha sortit el tema en un comentari de la primera edició de la secció "Bojos per la bici" em tocarà parlar-ne en aquesta segona edició. Es tracta de la meva participació a la Primera Barcelona - Perpinyà - Barcelona de l'any 2006.

Aquesta prova tenia 630 kms i era la meva primera Ciclomarató de 600 kms que realitzava. Cap al quilòmetre 120, poc després de passar per Prats de Lluçanès es va espatllar la maneta per canviar de pinyó. A l'arribar a Ripoll vaig anar a dues botigues però no tenien manetes de recanvi. La única solució era deixar un pinyó fixe i al final vaig deicidir deixar el pinyó de 19 dents fixe i per tant només podia canviar de plat (53 o 39).

Tenia moltes ganes de fer la BPB i estava convençut en continuar i així ho vaig fer. Em vaig cascar 500 kms amb el 19 de pinyó. A les pujades a vegades hagués desitjat posar el 21, 24 o 27 perquè quan portes 600 kms i has de pujar rampes de més del 15% la veritat és que les cames fan mal. A les baixades o en terreny pla a vegades no donava a l'abast i m'havia de deixar caure sense pedalejar.

Tot i així ho vaig superar força bé encara que aquest any espero poder comptar amb tots els pinyons ja que una prova com aquesta no necessita més inconvenients ja que és dura de per si. Per aquest espero tardar menys de 29 hores, que és el temps que vaig tardar el 2006.

10 comentaris:

Anònim ha dit...

600 kms tot seguit en 29 hores? I amb un pinyó de 19?

Cal tenir moral!

jejeje no se si está bien traducido. En todo caso, la culpa es de internostrum.com jajaja

adeu!

Anònim ha dit...

alex, no em diguis això..XD!! que jo encara no he passat dels 300 i em falten pinyons!!!
res segurament es veïem a la bpb , ja estic fent els primers 250km de la temp., alguns amb l'amic Amat i espero estar una mica preparat per acompanyar-te.
records company!
salut , xavi st. celoni .

Àlex Maymó i López ha dit...

Hola Bingen,

Si que està molt ben traduit. Jo per traduir l'euskera és impossible perquè no existeix cap traductor online.

Òstia Xavi, si estàs entrenant més que jo! Jo aquest any no he passat de 130 kms encara i tu ja en fas 250!

Veig que al final t'he o t'han enganyat per fer la BPB!

Vigileu però que aquest any serà més dur que el 2006!

Anònim ha dit...

Collons, si que aneu forts, jo encara no he passat de 100 km aquest any.
Em sembla que no m'ho he pensat gaire be aixo de venir a la BPB 08.

Ens veiem en alguna marxa.

Anònim ha dit...

soc el Jordi de Torà

Àlex Maymó i López ha dit...

Hola Jordi,

Si que ho has pensat bé!!!

Encara queden moltes setmanes per la BPB.

Tu vius a la "sibèria" catalana i és normal que ara no facis gaire kms però si comences ara progressivament a entrenar no tindràs cap problema en fer-la.

A veure si quedem algun dia per fer alguna sortida extra com la de l'any passat quan el temps millori una mica.

Vinga, salut i a entrenar!

Anònim ha dit...

600 km són el que faig al mes...

a mi això de l' ultrafons no em va...

CARLES"BLUESBIKER"

Àlex Maymó i López ha dit...

No et queixis Carles, que tu podries fer-ho tranquilament la BPB. Que estàs fort!

A veure si t'animes...jeje.

Javi ha dit...

Jo a l'any 2006 ja no ho vaig poder fer per les opos....Aquest 2008 tornaré a fer opos (ara ja toca guanyarles) i a veure si no coincideixen amb el cap de setmana de la BPB, que m'agradaria molt molt fer-la. El problema el tinc amb les brevets preparatories que s'han de fer, que no podré fer-les. Espero que es pugui fer un apanyo.

Àlex Maymó i López ha dit...

Hola Javi,

A veure si al final pots fer-la!

La BPB és el cap de setmana del 24 i 25 de maig.

Aquest any és obligatori fer la brevet de 300 o la de 400 kms. (una de les dues ja és suficient)

La de 300 és el dissabte 19 d'abril a Manresa.

La de 400 és el dissabte 4 de maig a Manresa.

Ja veuràs com t'agrada l'experiència....jeje.