divendres, 18 de juliol del 2008

El Ministerio de Fomento se’n riu de Molins

Ahir dijous es va celebrar una Junta de Portaveus Extraordinària per tractar diferents temes, entre els quals la construcció de les dues rotondes sobre l’autopista i els nous carrils bus BAO. Aniré per parts perquè aquests dos temes tenen força “tela”.

La intenció del Ministerio és construir una rotonda al barri de la Granja sobre l’autopista per connectar amb la B-24 que ve de Cervelló. Aquesta rotonda estaria situada, com podeu veure en la imatge, sobre la riera de Vallvidrera i al costat de la Clinica i de fet l’accés a Molins seria pel Passeig del Terraple passant pel davant del centre mèdic. El més sorprenent és que el Ministerio encara treballa amb plànols de Molins on no hi surt el barri de la Granja.

Sobre la rotonda en el pont de Quatre Camins de moment no tenen cap intenció de fer-la i només en faran una en la banda de Sant Vicenç dels Horts. Això farà que de moment no es podrà fer el vial que connecti el Polígon del Pla amb la carretera C-1413 per darrera del barri del Canal per desviar tot el trànsit que passi per la carretera. Això també farà que crear el pont de Quatre Camins continuï sent un perill constant per ciclistes i vianants.

Sobre la proposta de carrils bus BAO cal dir que és una obra excessivament cara ja que volen fer 2 carrils centrals a l’autopista per autobusos i que només es pugui accedir a ells a través de carrils laterals que entren a l’autopista soterrats. Això fa que es facin 2 carrils laterals des de la rotonda de la Granja fins passat el polígon el Pla, cosa que impossibilitarà el vial per descongestionar Molins de Rei i també es carregarà més terrenys del Parc Agrari. També perdrem dos accessos a l’autopista: el del C/ Verdaguer i el de la benzinera del costat del Foment.

Si no s’aturen les intencions del Ministerio de Foment la mobilitat a Molins de Rei empitjorarà de manera molt important. Es saturarà el barri de la Granja, perdrem 2 accessos a l’autopista per guanyar-ne 1, continua sent perillós el pont de Quatre Camins, no es podrà fer el vial per descongestionar la carretera i ja veurem com col•locaran les barreres acústiques de l’autopista.

El tema dels carrils bus es poden fer eixamplant una mica l’autopista o aprofitar algun carril existent. L’actual proposta sembla clarament una obra faraònica per ajudar als “amics” constructors i de pas carregar-se els pocs espais agraris que queden. És simplement la típica política del PSOE d’ajudar a enriquir a les constructores i deixar sense diners altres partides destinades a serveis públics i socials, que són les que realment ajuden als ciutadans i ciutadanes. El més greu és que es gastaran una autèntica millonada per a sobre empitjorar la mobilitat de la nostra vila.

En el Ple municipal del 30 de juliol l’equip de govern presentarà una moció per intentar que Fomento rectifiqui però ja veurem de què serveix a l’hora de la veritat…

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Hola,
aquest és un assumpte molt greu per a Molins perquè un cop aprovades aquestes obres ja no pensaran en fer-ne cap més fins d'aquí a molts anys. 20 anys? 30?

Si el VAO el fan a la part sud de Molins és molt possible que els autobusos interurbans que ara van a Barcelona per l'autopista, un cop fets els VAOs deixin de passar per l'interior de la nostra vila, ja que perdran l'única oportunitat d'entrar al VAO i ens haguem de conformar amb els que van per l'interior que triguen unes tres vegades més.

Parlant de com anirà pujant el preu del petroli uns economistes van comentar, a la ràdio, que d'aquí 2-3 anys la gent de rodalies no podra anar amb transport privat a la feina. Hauràn de contar ben bé qué és el que guanyen treballant i el que els costa anar a la feina.
A més el preu del transport públic pujarà i com nosaltres som de la zona 2 ens pujarà el doble que als nostres veïns.

Així doncs, tenim a Molins de Rei que per una banda l'imposen unes infrastructures que no milloraran en res la mobilitat, i pel que fa al transport públic totes les obres que es faran arrivaran només fins a la zona 1. Nosaltres i les nostres empreses ens quedarem al mig, aïllats i pagant.

Una curiositat, des de quan viu gent al barri de la Granja?

Núria

Àlex Maymó i López ha dit...

Hola Núria,

Si modifiquen els accessos del carril bus-VAO i els fan a partir del polígon del Pla continuarien passant els autobusos per dins de Molins ja que aquests accessos serien els primers en direcció Barcelona.

Aquestes obres tardarien bastants anys en fer-se, com a mínim 10 anys. El tema de les rotondes no crec que tardin gaire en el cas de la rotonda de la Granja.

Jo crec que el barri de la Granja es va començar a construir com a mínim des de fa 10 anys si no m'equivoco...