Sembla ser que algú va trucar a Ràdio Molins dient que hi ha un regidor que es passa els semàfors en vermell quan va en bicicleta. Només en Xavi Paz i jo anem sovint en bicicleta i no se a qui es referia encara que jo no tinc problema en reconèixer que em passo els alguns semafors en vermell quan vaig en bicicleta. I ara explicaré el perquè.
Si mirem cap al passat podrem veure que l’existència dels semàfors es degut a l’augment del transit de cotxes i es van començar a col·locar per evitar els embussos de trànsit i també per evitar accidents. Malgrat tot, encara avui dia podem trobar una comarca catalana com el Priorat on hi ha cap semàfor.
La majoria de ciclistes, quan observem que no hi ha perill, ens saltem els semàfors al igual que hi ha molts persones que no passen pels passos de vianants o que també es salten els semàfors quan van a peu.
En les cruïlles, quan es va a peu o en bici, si t’atures en la intersecció pots veure clarament si ve algu per l’altre carrer. Si vas en cotxe, com que vas sentat una mica enrera, per veure si ve algú hauries de creuar el “morro” del cotxe. Per aquest motiu es fa servir el sentit comú i es passa el semàfor en vermell quan no té sentit estar esperant sinó ve ningú.
Evidentment som els ciclistes els primers que intentem evitar al màxim un accident perquè seriem els màxims perjudicats en una colisió. Les lleis de transit, com qualsevol llei, s’han de complir seguint el sentit comú alhora que s’han d’incomplir quan són absurdes.
En els últims anys he fet més de 70.000 kms en bicicleta i m’hauré saltat centenars o milers de semàfors i mai he tingut un accident. Si que vaig tenir un accident amb una furgoneta quan es va creuar en una intersecció quan jo tenia preferència i en el dia a dia els ciclistes veiem moltes infraccions dels cotxes quan ens adelanten i estem sempre exposats a un perill força alt. Cada any la xifra de ciclistes morts a les carreteres és més alt que les dones assassinades en casos de violència de gènere. Això també hauria de preocupar més a la gent.
Si mirem cap al passat podrem veure que l’existència dels semàfors es degut a l’augment del transit de cotxes i es van començar a col·locar per evitar els embussos de trànsit i també per evitar accidents. Malgrat tot, encara avui dia podem trobar una comarca catalana com el Priorat on hi ha cap semàfor.
La majoria de ciclistes, quan observem que no hi ha perill, ens saltem els semàfors al igual que hi ha molts persones que no passen pels passos de vianants o que també es salten els semàfors quan van a peu.
En les cruïlles, quan es va a peu o en bici, si t’atures en la intersecció pots veure clarament si ve algu per l’altre carrer. Si vas en cotxe, com que vas sentat una mica enrera, per veure si ve algú hauries de creuar el “morro” del cotxe. Per aquest motiu es fa servir el sentit comú i es passa el semàfor en vermell quan no té sentit estar esperant sinó ve ningú.
Evidentment som els ciclistes els primers que intentem evitar al màxim un accident perquè seriem els màxims perjudicats en una colisió. Les lleis de transit, com qualsevol llei, s’han de complir seguint el sentit comú alhora que s’han d’incomplir quan són absurdes.
En els últims anys he fet més de 70.000 kms en bicicleta i m’hauré saltat centenars o milers de semàfors i mai he tingut un accident. Si que vaig tenir un accident amb una furgoneta quan es va creuar en una intersecció quan jo tenia preferència i en el dia a dia els ciclistes veiem moltes infraccions dels cotxes quan ens adelanten i estem sempre exposats a un perill força alt. Cada any la xifra de ciclistes morts a les carreteres és més alt que les dones assassinades en casos de violència de gènere. Això també hauria de preocupar més a la gent.
11 comentaris:
Clar que sí, com va dir el gran pensador espanyol "A mi A mí no me gusta que me digan como tengo que conducir".
Al company anònim:
Estic convençut que si tu practiquessis l'esport del ciclisme també et passaries amb precaució alguns semàfors en vermell. De fet coneixo a gent que son Mossos o Policies Locals que així ho fan quan circulen en bicicleta.
També estic convençut de que algun cop de la teva vida has comès el "greu delicte" de creuar per fora d'un pas de vianants o passar-te un semàfor en vermell anant a peu. Això si, jo no et compararé amb el Sr. Aznar.
La gent que em coneix ja sap quina és la meva postura al respecte de l'alcohol i la conducció. Estic totalment a favor d'endurir les mesures contra els que donin positiu. Posar la vida en perill de terceres persones es molt greu.
Passar semàfors en vermell quan no hi ha cap perill ni per tu ni per terceres persones ho trobo un acte de sentit comú, ja sigui anant a peu o en bicicleta.
Doncs no et dic res de si a sobre portes cales al pedals , no se si es més perillos saltar-tel o parar-se.
Els que critiquen els ciclistes per això , és que no han anat mai amb bicicleta per la ciutat.
Ai, Ai, Àlex! això no esta be, ni amb tot el sentit comú, que no dubto que tens.
Jo tinc un cotxe petit, d’aquests que tenen tan mala fama, perquè diuen que es porten sense carnet, i la gent quan hem veuen, s’aparten mes de pressa que si fos un camió. Hi ha persones que es pensen que no hem anat a l’autoscola, però això no es cert, perquè et donin la llicència, s’ha d’anar a l’autoscola. Jo i el meu cotxe tenim els mateixos deures que als altres, però no els mateixos drets.
Recoi la gent de Molins, estan sempre a l’aguait, per dir si feu alguna mala passada. Digue’ls-hi que obrin mes el ulls i les orelles, i que comencin a buscar regidors que de ben segur en fan de mes grosses, i en altres coses que son de tots, posat a criticar, i que ho facin be. Ara, tu, parat amb el semàfor vermell. Una pregunta, es presenta la CUP, a les eleccions Espanyoles? Salut.
Hola Rosa, no estic d'acord amb el tema dels semàfors però no hi discutiré més.
Sobre el tema de les eleccions estatals la CUP no es presentarà perquè de moment el nostre àmbit és municipal i quan es doni el salt serà quan estiguem més preparats.
en tot cas quan es dongui el salt, serà en clau nacional.
Dubto que mai s'arribi a presentar a les eleccions espanyoles, o com a mínim jo hi esteré en contra
Personalment, crec que tothom ha de respectar totes les lleis, però reconec que tens raó en ela arguments que dones per no respectar els semàfors. Tot plegat es una opció personal, i tots ens saltem alguna llei de tant en tant, el problema, es saber posar el límit, i aquí es on es complica.
M'he pres la llibertat de comentar això, en el meu bloc. Espero que et sembli be.
El fet d'anar o no en bicicleta habitualment et canvia molt la manera de veure les coses en aquest punt. Et poso un exemple pràctic. Tincs amics que són de Barcelona i si surten de la ciutat per Esplugues, Sant Just, Sant Feliu i Molins tardarien una hora si paren a tots els semàfors. La majoria de semàfors es poden passar en vermell sense posar la vida en perill. Si et vas passant els semàfors tardes mitja hora. Si surts a practicar un esport i t'has de parar cada 200 metres la veritat és que l'acabes avorrint.
Jo sóc molinenc i ciclista.
Com a ciclista i amb precaució, em salto tots els semàfors que puc, igual que faig com a vianant.
NO HO FAIG MAI quan condueixo la moto o el cotxe, són dos conceptes totalment diferents.
parlem de tracció humana i de vehicles a motor, dos conceptes antagònics.
Quan l' Alex va tenir el cop amb el cotxe, va ser en una recta a mig matí, amb perfecta visibilitat, i tot i això el cotxe es va saltar l' stop i ens va impactar.
jo surto a entrenar en bici a diari, l' estoneta que puc, amb els colors del meu club, el molins de rei(sí, ja ho se, hi ha "forasters" que ens sentim més molinencs que alguns que en són de naixement)i quan arribo als semàfors, miro i si puc passo.
imagimeu, que quan vaig anar a montjuïc fa 3 setmanes a còrrer la Escalada Internacional a Montjuïc, hagués hagut d' aturar-me a cada un dels 50 i tants semàfors que hi ha desde Molins al palau sant Jordi...
i això va a més, sento dir-te Alex, que al priorat ja hi ha semàfors, simés no a Falset ja n' hi ha...
Els accidents que he tingut sempre han estat culpa de vehicles a motor.
es més, he estat atropellat per cotxes com a vianant,ciclista i motorista.
Així que si l' Alex es salta semàfors no m' importa el més mínim, si ho fa en Xavi Paz, tampoc...
ara, una pregunta,
perque en una vila on ens gastem un milió d' € en gespa artificial, no tenim un carril bici al llarg de la carretera?
no tenim un govern municipal ecosocialista?
BLUESBIKER
"salta semàfors"
A Falset em sembla que en van colocar un però el van tornar a treure i això que passa una "nacional" pel mig de Falset. Jo al menys hi vaig passar fa poc i no em va semblar veure'l.
Potser és una cosa que a la majoria de la població no arriba però la gran majoria dels ciclistes ens sentim marginats en aquesta societat. Molts cops ens sentim en perill per culpa d'altres vehicles a motor i des de les administracions cada cop hi ha més pegues. Parleu amb qualsevol persona que conegueu que va en bici i ja veureu que us diu.
Publica un comentari a l'entrada