Ahir divendres 11 de gener vaig veure personalment el cos d'un altre ciclista mort en les nostres carreteres. Passava en bicicleta per l'autovia de Castelldefels i al passar per la zona acordonada pels Mossos em va sobtar veure un cos estirat al terra tapat amb una manta però amb nombroses restes humanes disseminades pels voltants.
Després per internet he vist la notícia de que el ciclista va ser atropellat per un camió. El veí de Viladecans, de 76 anys, va morir a l'instant. La veritat és que no se com va ocórrer l'accident però m'indigna com ha redactat la notícia Europa Press, on diu que el ciclista va xocar amb el camió. Està claríssim que el ciclista mai anirà a xocar voluntariament amb un camió i encara que es caigués el ciclista ell sol el camió havia de deixar una distància lateral de 1,5 metres, que hi ha molta gent que incompleix.
Segons els l'últim anuari de la DGT publicat al 2006 hi ha hagut 2.366 ciclistes ferits i 75 ciclistes morts en tot l'estat espanyol durant l'any 2006. Cada dia hi ha 6 ciclistes ferits i en mor 1 cada 5 dies. Les xifres ja parlen per elles mateixes...
Després per internet he vist la notícia de que el ciclista va ser atropellat per un camió. El veí de Viladecans, de 76 anys, va morir a l'instant. La veritat és que no se com va ocórrer l'accident però m'indigna com ha redactat la notícia Europa Press, on diu que el ciclista va xocar amb el camió. Està claríssim que el ciclista mai anirà a xocar voluntariament amb un camió i encara que es caigués el ciclista ell sol el camió havia de deixar una distància lateral de 1,5 metres, que hi ha molta gent que incompleix.
Segons els l'últim anuari de la DGT publicat al 2006 hi ha hagut 2.366 ciclistes ferits i 75 ciclistes morts en tot l'estat espanyol durant l'any 2006. Cada dia hi ha 6 ciclistes ferits i en mor 1 cada 5 dies. Les xifres ja parlen per elles mateixes...
3 comentaris:
És molt trist tot plegat, perquè segur que el ciclista es va veure xuclat per el corrent d'aire ke genera un camio quan et passa tant a prop.
Encara és més trist que ningú es doni compte de que nomes cal esperar-se 10/15 segons i cal separar-se tant sols 1m/1'5m del ciclista, maniobres ben facils per tothom que te un carnet de conduir.
En aquest cas es un home de 76 anys, pero podria haver passat perfectament a un noi de 16-20anys que s'esta entrenant per ferse un lloc en els millors i per culpa d'un conductor que vol estalviar-se aquests 10-15 segons, li treu les ilusions i de passada molts cops la vida.
En fi alex, allo ens va servir per donarnos compte que em d'extremar les precaucions sigui on sigui.
A mi també hem va sobtar la noticia de que un ciclista havia xocat amb un camió. El mes normal es parlar d'un atropellament. Sovint el que passa es que hi ha qui imposa la llei del mes fort, i pensen que qui ha de vigilar es el mes feble, i a sobre li donen la culpa al ciclista per anar per la carretera. S'ha de respectar a tothom per igual, i si no passarien mai a menys de 1.5 m de un camió, han de fer el mateix amb tothom.
També és trist que molts conductors no saben que podem anar els ciclistes en fila de dos.
Hi ha estudis que demostren que normalment és més perillós anar en fila d'un que en fila de dos. Quan vas en fila de dos ja han de pensar-se més la maniobra per avançar. Si vas en fila d'un molts cops et passen molt aprop.
Encara que el ciclista caigui ell sol a causa d'un forat per exemple és difícil que es desplacés més enllà de 1,5 metres i per tant és molt necessària que tothom respecti aquesta mesura.
Els conductors de vehicles a motor han de ser més conscients. És evident que els ciclistes també podem cometre algunes imprudències però la diferència està en què nosaltres provocarem uns danys mínims i una imprudència d'un cotxe o d'un camió pot provocar-nos la mort.
Publica un comentari a l'entrada