diumenge, 4 de maig del 2008

21 hores en bici per fer 400 kms

Ahir dissabte 03 de maig vaig realitzar la Brevet de 400 kms de Manresa com a preparació per realitzar a finals de mes la Ciclomarató de 600 kms BPB. Vàrem sortir a les 6 del matí unes 60 persones des de Manresa. Jo vaig fer-la amb en Jordi de Torà i en Lluís Tirapu de Barcelona.

La idea era fer-la amb la calma. El recorregut tenia bastants trams plans però quan fas 400 kms mai res és fàcil. A Juneda vàrem parar a esmorzar i a partir d'aquí ja va començar la calor bastant forta. A mesura que passàvem per Lleida i alguns pobles de la Franja la calor apretava força i és feia bastant molesta. En aquests moments jo no em trobava gaire bé per una barreja de la calor i algun tipus de molèstia estomacal. Vàrem parar a dinar a Peralta de Sal.

Després de dinar en poca estona vàrem arribar a Benabarri, km 229, i punt més llunyà del recorregut. Després de pujar a un port de 1.000 metres d'altura amb un paisatge desèrtic i sense cap ombra ja afrontàvem un terreny més favorable i la calor ja estava afluixant. De Benabarri a Balaguer el terreny era bastant favorable i anava força bé en aquest tram.

Un cop a Balaguer tocava un tram de pujada fins a Cubells. Ja no feia calor perquè quasi era de nit però em tornava a trobar una mica malament. Vàrem parar allà a sopar. Al sortir de sopar ja era de nit i vàrem col·locar les llums. Poc després a Ponts vàrem parar a segellar en el control del km 330. Allà hi havia bastanta gent de la brevet sopant. En aquell bar vaig aconseguir cagar i a partir d'aquí l'estomac va millorar bastant.

24 kms després de Ponts vàrem arribar a Torà, on hi havia la família del Jordi i vàrem menjar una mica. A partir d'aquí ja quedaven uns 50 kms i el fred començava a apretar, en contrast amb la calor del dia. Després d'un terreny ascendent arribem a Calaf i comencem a baixar cap a Rajadell. Feia bastant fred baixant i a més vaig tenir la mala sort de punxar. Parem i reparem i poc després una altre punxada!! Faltaven només 20 kms per Manresa i sort que duia un tros d'una coberta perquè sinó la punxada no tenia reparació.

Tornem a emprendre la marxa i arribem a Manresa a les 3 de la nit després de 21 hores d'haver sortit. Per una banda estic content perquè vaig arribar relativament bé de cames però en alguns moments vaig tenir petites crisis. Per una altra vegada caldrà que em fixi en la coberta de la roda abans de sortir perquè estava bastant malament. El proper 24 de maig ja tenim la BPB, de 600 kms i ja hi ha 131 persones inscrites!!!

Temps total: 21 h 08 min
Temps sobre la bici: 16 h 40 min
Comarques per on hem passat: 11 (Bages, Anoia, Conca de Barberà, Urgell, Garrigues, Pla d'Urgell, Segrià, Llitera, Ribagorça, La Noguera, La Segarra)
Aliments ingerits: 1 entrepà de nocilla, 1 entrepà de llom amb formatge, un menu (Amanida, fideus, xai a la brasa, flam), 2 tallats, 1 cafè sol, 5 coca-cola, 3 barretes energètiques, 1 plàtan, 1 entrepà de botifarra i aigua.

XAVI NOVELL ha dit...

salut àlex.... buffff.
amb la crònica ja en tinc prou!!!
una llàstima jo estic una lesionat de dits dels peus , per això no vai venir... però he fet els 600 en 3 dies, ens veïem el 24 amb dits ho sense!!

RECORDS

Mariona ha dit...

Ufff quina pila de Km. Enhorabona Alex!! Vas passar gairebé per totes les comarques però et vas deixar Osona jajajja

Anònim ha dit...

Ei Àlex, ara ja pots dir que tens un peu a la BPB, no? deu ni do amb la jornada!
bé, jo ahir vaig arribar de la Bourgogne, molts km però tots amb autocar, jeje. i torno a marxa de vacances, ara a Sicilia i les Illes Eolies, demà agafo l'avió, uff quines ganes! molt llarg se'm farà l'estiu...però segurament valdrà la pena, crec que serà un dels viatges de la meva vida!
apa, sort i salut
Glò

Àlex Maymó i López ha dit...

Hola Xavi,

Ja m'ho van comentar que no podies venir pel tema dels peus. No entrenis tant i et curaràs..jejeje!

Per cert, Mariona, a la BPB tampoc passarem per Osona, ja que passem per Prats de Lluçanès i allò no és Osona sinó el Lluçanès!

Ens veiem aquest diumenge a la Terra de Remences!

Àlex Maymó i López ha dit...

Que vagi molt bé Glòria les vacances! I no et queixis, que a l'estiu poca feina tindràs!

Vinga, salut!

Anònim ha dit...

quina pallissa de km...!!!

jo 400 no els faig ni a la setmana...

salut!

BLUESBIKER

Anònim ha dit...

JOERRR, 400 KM, EL DIA QUE SURTIS AMB EL CLUB ENS TREURÀS A TOTS LES ENGANXINES. JO CREC, QUE VAS FER ELS 400 GRÀCIES AL L´ENTREPÀ DE "LOMO CON QUEZZO", :-) QUE ETS VAS FOTRE. ENS VEIEM A LA TERRA.
MARCOS (CC MOLINS DE REI)