dimarts, 30 de novembre de 2010

L'augment de l'extrema dreta a la nostra comarca

Aquestes eleccions autonòmiques han servit per certificar l'augment electoral de l'extrema dreta al Principat i de retruc també al Baix Llobregat. Tot i que Plataforma per Catalunya (PxC) no ha obtingut representació parlamentària ha tingut 75.321 vots i un 2,42%. Només els hi van faltar 12.305 vots a la provincia de Barcelona per entrar al Parlament amb 2 diputats.

Al Baix Llobregat han obtingut 9.221 vots i un percentatge de 2,80%, superior a la mitja. A Molins de Rei el resultat ha estat del 1,96% però en altres municipis els resultats son preocupants si tenim en compte que en molts municipis es volen presentar a les eleccions municipals del maig i en alguns d'ells han quedat aprop del 5% (límit per treure representació als municipis):

4,87% Abrera
4,32% Esparreguera
4,27% Martorell
4,24% Olesa de Montserrat
4,16% Sant Vicenç dels Horts
4,00% Sant Andreu de la Barca

Altres municipis fora del Baix Llobregat amb bons resultats de PxC han estat:

7,75% Calaf
7,67% Manlleu
7,02% El Vendrell
6,32% Vilanova del Camí
5,82% Vic
5,11% Torelló
5,04% Tortosa
4,98% Polinyà
4,91% Salt
4,81% Sant Joan de les Abadesses
4,67% Linyola
4,43% Navàs
4,19% Mollerussa
4,11% Manresa
4,07% Piera
4,05% L'Hospitalet de Llobregat
3,76% Amposta

Josep Anglada, militant franquista de tota la vida, està aconseguit en certa manera que el discurs contra la immigració li reporti vots i més ara, en situació de crisi. Està clar que els seus millors resultats estan sent en els municipis amb més percentatge de persones nouvingudes i per tant des de l'esquerra haurem de saber veure a temps la conflictivitat social que es dona en alguns casos i saber anar a l'arrel del problema. PxC no aporta solucions al "problema" de la immigració sinó que aporten solucions basades amb la "ma dura" però mentre hi hagi misèria i desesperació en el tercer món continuaran venint persones cap a Europa, per molts murs que vulguin posar.

dilluns, 29 de novembre de 2010

Les eleccions autonòmiques a Molins de Rei

Aquest diumenge 28 de novembre de 2010 s'han realitzat les eleccions autonòmiques i a Molins de Rei els resultats han estat els següents:

39,96% CiU
17,68% PSC
09,65% ICV-EUiA
08,48% ERC
08,06% PPC
03,45% SI
03,42% Ciutadans
01,96% PxC
00,97% Reagrupament

La participació ha estat del 64,40% i el vot en blanc ha arribat al 3,12% dels vots vàlids.

Els resultats a Molins de Rei de cada partit respecte a les eleccions del 2006 ha variat de la següent manera:

+64,42% Ciutadans
+33,11% CiU
+18,18% PP
-28,99% ICV-EUiA
-33,36% PSC
-46,22% ERC
SI, PxC i Reagrupament no es van presentar el 2006.

Els resultats a Molins de Rei de cada partit respecte al global del Principat han estat millor o pitjors en la següent proporció:

+03,87% CiU
-03,49% PSC
+30,58% ICV-EUiA
+21,14% ERC
-34,63% PP
+05,18% SI
+00,59% Ciutadans
-19,01% PxC
-24,22% Reagrupament

Els resultats a Molins de Rei de cada partit respecte al global del Baix Llobregat han estat millors o pitjors en la següent proporció:

+25,19% CiU
-24,54% PSC
+07,34% ICV
+59,70% ERC
-42,80% PP
+104,14% SI
-29,92% Ciutadans
-30,00% PxC
+76,36% Reagrupament

Si analitzem la situació de cada opció política podríem dir:

CiU
Ha aconseguit 4.752 vots i ha augmentat el seu suport electoral en un 33%. El suport electoral a la nostra vila és un 4% millor que al global de Catalunya i un 25% millor que al global del Baix Llobregat. Ha estat una victòria clara però no ha arribat als records històrics com el 48,47% de l'any 1992.

PSC
Ha aconseguit 2.103 vots i ha disminuit el seu suport electoral en un 33%. El suport electoral a la nostra vila és un 4% pitjor que al global de Catalunya i un 25% pitjor que al global del Baix Llobregat. Ha estat el seu pitjor resultat electoral a la nostra vila. Molins de Rei mai ha estat un feu electoral del PSC però per exemple a l'any 1999 havien tret un 36,43% i ara només un 17,68%.

ICV-EUiA

Ha aconseguit 1.148 vots i ha disminuit el seu suport electoral en un 29%. El suport electoral a la nostra vila és un 31% millor que al global de Catalunya i un 7% millor que al global del Baix Llobregat. Tot i que els resultats d'ICV continuen sent millors a Molins respecte al global de Catalunya cal tenir en compte que han perdut un 30% del suport electoral mentre que la davallada a nivell global ha estat només del 22%. Podria interpretar-se també com un vot de càstig al govern municipal, encapçalat per ICV.

ERC

Ha aconseguit 1.009 vots i ha disminuit el seu suport electoral en un 46%. El suport electoral a la nostra vila és un 21% millor que al global de Catalunya i un 60% millor que al global del Baix Llobregat. Tot i que la nostra vila és un feu d'ERC a nivell comarcal la davallada en els anys del tripartit de la Generalitat i de Molins de Rei ha estat espectacular. ERC ha passat del 19,90% de l'any 2003 a un 8,48% al 2010. Han perdut un 57% del seu electorat.

PP
Ha aconseguit 959 vots i ha augmentat el seu suport electoral en un 18%. El suport electoral a la nostra vila és un 35% pitjor que al global de Catalunya i un 43% pitjor que al global del Baix Llobregat. Tot i que aquests han estat els millors resultats del PP a la nostra vila en unes eleccions autonòmiques cal dir que continuen estant molt per sota dels resultats electorals al Baix Llobregat i a Catalunya. Molins de Rei encara continua sent un lloc dificil electoralment parlant pel PP.

SI

Ha aconseguit 410 vots. El suport electoral a la nostra vila és un 5% millor que al global de Catalunya i un 104% millor que al global del Baix Llobregat. El partit de Joan Laporta ha aconseguit uns bons resultats a la nostra vila tenint en compte la dificultat de captar vots que ha tingut a la nostra comarca. Tot i això només ha captat la meitat dels vots perduts per ERC.

Ciutadans

Ha aconseguit 407 vots i ha augmentat el seu suport electoral en un 64%. El suport electoral a la nostra vila és un 1% millor que al global de Catalunya i un 30% pitjor que al global del Baix Llobregat. Pot semblar un augment espectacular parlar del 64% però cal tenir clar que estem parlant de percentatges petits i per tant és fàcil augmentar o perdre molt. Respecte al global comarcal, a Ciutadans encara li falta millorar molt.

PxC
Ha aconseguit 233 vots i ha augmentat el seu suport electoral en un 33%. El suport electoral a la nostra vila és un 19% pitjor que al global de Catalunya i un 30% pitjor que al global del Baix Llobregat. Tot i fregar el 2% de vots el partit racista PxC ha aconseguit uns resultats inferiors al global. Tot i així, sempre és preocupant que existeixin aquest tipus de formacions polítiques.

Reagrupament

Ha aconseguit 115 vots. El suport electoral a la nostra vila és un 24% pitjor que al global de Catalunya i un 76% millor que al global del Baix Llobregat. Els seus resultats son dolents ja que els partits autonomistes o independentistes sempre treuen millors resultats respecte al global del principat i no ha estat el cas. Mentre ERC ha perdut 800 vots Reagrupament només ha aconseguit treure 115 vots.

Vot en blanc

A Molins de Rei 373 persones han votat en blanc, amb un augment del 50,72% del suport electoral. El suport electoral a la nostra vila és un 6% millor que al global de Catalunya i un 3% millor que al global del Baix Llobregat. Han estat les eleccions amb més vots en blanc de les que hi hagut a la nostra vila. El mínim històric va ser l'any 1984 amb un 0,30% i avui en dia hem sobrepassat el 3% dels vots vàlids. La desafecció continua creixent...

divendres, 26 de novembre de 2010

Resum dels posicionaments de la CUP al ple del 24 de novembre de 2010

Aprovació del Projecte Museològic del Museu Municipal de Molins de Rei
La CUP vàrem votar a favor d’aquest projecte perquè entenem que cal continuar avançant fins a assolir l’objectiu de traslladar el Museu Municipal a l’edifici de Ca n’Ametller i esperem que això sigui possible abans de l’any 2015, com preveu el Pla d’Equipaments Culturals. És una reivindicació històrica dels Amics del Museu i per tant creiem que cal accelerar el procés tot el possible.


Adhesió al Manifest del dia 25 de novembre
La CUP vàrem votar a favor del manifest del Dia Internacional contra la Violència de Gènere però alhora creiem que cal continuar treballant en el dia a dia per combatre el patriarcat des de tots els seus àmbits perquè entenem que la violència de gènere va molt més enllà de la violència pura i dura sinó que també cal lluitar per combatre els maltractaments psicològics, les desigualtats laborals, la imposició d’uns models estètics, la discriminació per motiu de la conducta sexual o la persecució de l’avortament.


Aprovació del Manifest de rebuig pels fets del 8 de novembre a Al-Aaiun
Des de la CUP vàrem votar a favor del manifest de la Coordinadora Catalana d’Ajuntaments Solidaris amb el Poble Sahrauí però lamentem que la resta de grups no acceptessin la nostra de petició d’adherir-nos també al manifest de l’Associació Catalana d’Amics del Poble Sahrauí, tot emplaçant a què es presenti en el proper ple municipal, quan el tema ja estigui més oblidat. Creiem que també era necessari adherir-nos al segon manifest, en el qual es denunciava clarament la passivitat i complicitat de l’estat espanyol i de la comunitat internacional. No creiem en els falsos consensos per tal d’aconseguir que s’aprovin manifestos poc contundents amb el vot a favor de partits polítics com el PSC, que estan sent còmplices de la repressió del govern marroquí contra el poble sahrauí.


Moció del PSC per garantir l’objectiu que totes les entitats veïnals de Molins de Rei tinguin el seu local social
Des de la CUP vàrem votar a favor perquè creiem que totes les associacions de veïns, independentment de les seves divergències amb l’equip de govern, han de poder disposar d’un local social. Lamentem que l’equip de govern (IiE, ERC, CiU) hagi votat en contra d’aquesta moció ja que no hi hagut cap voluntat política de parlar previament al ple sobre el tema.


Aprovació del Pla Especial d’Ordenació de les Antenes de Telefonia Mòbil
Malauradament el Pla que va ser aprovat és molt menys ambiciós que el Pla redactat inicialment ja que no contempla ni zones d’exclusió total ni comportarà gaires traves a les companyies de telefonia per mantenir les actuals antenes, moltes de les quals havien estat col•locades de forma il•legal. Els diferents organismes supramunicipals han retallat de manera considerable el Pla Especial i l’Ajuntament no ha estat capaç d’intentar justificar les zones d’exclusió per evitar-se problemes. Un cop més les grans beneficiades han estat les Companyies de Telefonia i per això la CUP no vàrem votar a favor. Si que hem de reconèixer que com a mínim avui en dia l’Ajuntament podrà cobrar la taxa per cada antena i sabrà on estan ubicades, ja que fins que els veïns de l’Av. València no es van mobilitzar la desidia de l’equip de govern en aquest tema era absoluta. L’Ajuntament no sabia que la majoria d’antenes estaven col•locades de forma il•legal i per tant no estaven cobrant la corresponent taxa a les empreses.


dijous, 25 de novembre de 2010

La CUP demana més ambició en el Pla d'Equipaments Culturals

La CUP de Molins de Rei es va abstenir en l’aprovació del Pla d’Equipaments Culturals de Molins de Rei en el passat ple municipal del 24 de novembre de 2010.

En aquest Pla presentat pel regidor de cultura s’inclou la previsió per dotar la nostra vila de nous equipaments culturals. Des de la CUP sempre hem defensat que en aquesta matèria Molins de Rei pateix un endarreriment històric per la mancança d’alguns equipaments que han estat demandades des de les entitats des de fa molts anys.

Valorem positivament que l’Ajuntament hagi recolzat a aquelles entitats amb equipaments culturals propis per tal que poguessin realitzar obres de rehabilitació i modernització, doncs estem parlant del Foment, la Peni o l’Agrupa, edificis emblemàtics de la vila.

Però també creiem que al llarg dels anys no s’ha prioritzat la voluntat de dotar de nous equipaments culturals el municipi per tal que totes les entitats de la vila poguessin desenvolupar totes les seves activitats.

Per tot això, sobre el Pla d’Equipaments Culturals, el nostre posicionament es basa en:

  • La gran mancança sempre ha estat un Espai Escènic-Musical per a poder realitzar actes de gran format (concerts, sopars, trobades, festes) i per poder promocionar un model d’oci nocturn alternatiu als models comercials. Aquesta reivindicació és majoritària entre totes les entitats de la vila i especialment entre el jovent. Aquest Pla preveu que fins all 2015 no exisitirà aquest equipament.
  • Una de les actuacions incloses és la Nova Biblioteca Municipal, que cal recordar que el mateix equip de govern havia promès la seva construcció per el mandat 2007-2011.
  • Per fi sembla més aprop la reubicació del Museu Municipal a Ca n’Ametller, una petició històrica però que està prevista per l’any 2015.
  • També s’inclouen en el Pla equipaments ja practicament acabats com la Federació Obrera o la Sala Gòtica, que representaran una millora per la vila però que hem de ser conscients que no solucionen algunes de les mancances en equipaments culturals.
  • Lamentem que el mateix equip de govern hagi assegurat que els terminis d’aquest document no es compliran i per tant creiem que equipaments ampliament demandats com l’Espai Escènic-Musical o el Museu no poden esperar més enllà del 2015.
  • En els últims anys s’han fet bastantes inverions en la via pública amb els diferents Plans Estatals i ara creiem que és el moment d’apostar decididament per resoldre el dèficit històric pel que fa a equipaments culturals i tirar endavant les actuacions prioritàries amb la màxima rapidesa possible sense haver d’esperar al 2015.

Des de la CUP ens vàrem abstenir en la votació d’aquest Pla perquè creiem que aquestes planificacions s’han de fer quan realment hi ha la voluntat política per fer complir els terminis i intentar que es resolgui el més aviat possible el dèficit que existeix a Molins de Rei en matèria d’equipaments culturals.

Recurs sindical contra el procés de selecció d'auxiliars administratius/ves (2a part)

Els representants sindicals de l'Ajuntament de Molins de Rei han tret una segona nota referent al procés de promoció interna d'0nze places de l'escala d'administració general.

En la primera nota denunciaven una sèrie d'irregularitats i ara amplien aquesta llista d'extralimitacions:

  • El secretari del Tribunal (el cap de personal de l'Ajuntament) ha redactat una sola acta de tot el procés (3 sessions). Incompleix el que recull la LRJPAC on indica que "el secretari de cada sessió aixecarà acta".
  • L'informe de la Diputació sobre el procés diu: "que el 33% de les preguntes del qüestionari certament no s'ajusten al contingut, ja sigui perquè no responen al contingut del temari o perquè estan incorrectament formulades o perquè, tot i estar correctament formulades, el redactat de les respostes aternatives indueix a error. Per tant, si es decideix resoldre sobre el fons del recurs d'alçada, el Tribunal hauria de rectificar en aquest sentit i en funció de la decisió que s'adopti - valorar novament els exercicis, sense comptar amb aquestes preguntes, per exemple - es podria alterar el resultat del mateix." Davant d'això el tribunal qualificador no ha rectificat.
  • També es pregunten els sindicats sobre qui ha elaborat les preguntes de les proves ja que no ha estat el Tribunal, tot i que la normativa ho exigeix.
  • En la 1a i 2a prova del procés, que era eliminatòria, es va aplicar un descompte que les bases no recull. En altres processos en el torn lliure (per tant que pot optar qualsevol persona...) la prova del tipus test no ha estat eliminatòria. La normativa diu que l'òrgan selectiu no pot valorar de manera diferent unes mateixes proves ja siguin de promoció interna o en el torn lliure.
  • La prova tenia 15 preguntes i cada una puntuava amb 0,66 punts per encert i restava 0,165 per error. Per tant, el minim per aprovar la prova era respondre correctament 8 preguntes sempre i quan no es cometés cap error en la resta. Però si de 15 preguntes la Diputació diu que hi ha 5 preguntes errònies passem a què s'han d'encertar 8 de 10 preguntes...
Un altre exemple més del tarannà que té aquest Ajuntament suposadament d'esquerres i respectuós amb els drets dels treballadors/es... Està molt clar que no volien que aquestes persones aprovessin el procés per les places d'administratives mentre que altres persones entren a l'ajuntament sense gaires problemes.

dijous, 18 de novembre de 2010

Un altre cop pagarem els i les vilatanes l’endeutament de l’Ajuntament

En el ple extraordinari del dimecres 17 de novembre de 2010 l’equip de govern (IiE, ERC, CiU) de l’ajuntament de Molins de Rei va aprovar sol•licitar un crèdit al sector bancari per un import de 1.138.647,66 €, amb el qual es preveu finançar un seguit d’inversions.

La CUP sempre hem manifestat el nostre desacord en què es financiï el 100% de les inversions sol•licitant crèdits a bancs. Amb aquest sistema, l’única solució perquè el deute municipal no creixi és l’augment dels impostos molt per sobre de l’increment de l’IPC.
  • En el període 2007-2010 la recaptació d’impostos ha augmentat en un 29,57%.
  • En aquest període els ingressos corresponents dels impostos, taxes i aportacions d’altres administracions han augmentat en 3 milions d’euros
  • En canvi, les despeses en inversions, serveis, despeses corrents i transferències a entitats han disminuit en 0,3 milions d’euros. Les despeses de personal han augmentat en 1,4 milions d’euros.
  • Per tant, en els 3 últims anys, s’han destinat 1,9 milions d’euros provinents de l’augment dels impostos a eixugar el deute de l’ajuntament. Els molinencs i molinenques estem veient com els impostos augmenten desmesuradament però no es destinen aquests diners per fer més inversions o més serveis, sinó que acaben servint per pagar als bancs i caixes.
  • Els partits polítics de l’equip de govern defensen aquesta política econòmica perquè argumenten que el finançament dels ajuntaments és deficient (i hi estem d’acord) però cal recordar que aquests partits tenen o han tingut responsabilitats de govern en altres administracions i mai han tingut com una prioritat solucionar d’una vegada per totes el problema del finançament local.

Sobre el nou crèdit en concret que es sol•licitarà la CUP va manifestar el següent:
  • Amb el nou crèdit l’Ajuntament passarà a tenir un deute de 20,75 milions d’euros, el que representa un ratio d’endeutament del 75,4 %. Això significa que l’any 2011 no es podran demanar crèdits perquè es supera el límit establert pel govern de l’estat. Aquesta mesura està hipotecant el marge de maniobra del consistori de cara a l’any vinent.
  • Referent a les Obres de la Federació Obrera des de la CUP vàrem demanar que se’ns expliqués perquè en el capítol d’Instalacions hi ha un augment de 136.089,87 €. A l’oposició se’ns va passar una memòria justificativa de 15 pàgines amb un llistat amb més de 100 partides i amb l’import total però els preus no estan desglossats partida per partida. Ho vàrem preguntar en dos ocasions en el ple municipal i el regidor Enric Franch no ens va contestar però si que va aprofitar el seu temps per desqualificar al regidor de la CUP acusant-lo de “no tenir ni idea del que parlava”.
  • No compartim ni nosaltres ni la intervenció municipal, que s’incloguin conceptes com a inversió que estaran finançats amb un crèdit a 10 anys quan la seva caducitat és inferior a aquest termini. Estem parlant de conceptes com la compra de software, tapissar cadires, compra de material informàtic o instal•lacions d’aire acondicionat.
  • No compartim ni nosaltres ni la intervenció municipal, què estigui realment justificada la urgència de totes i cadascuna de les inversions descrites que faci que sigui necessari sol•licitar un crèdit abans de finals d’any. Només tenim una explicació: s’apropen les eleccions municipals i ara tenen la pressa que no han tingut en tot el mandat per acabar ràpid algunes actuacions.
Tots aquests motius ens van portar a abstenir-nos en la votació d’aquesta modificació del pressupost perquè entenem que no volem ser còmplices d’una política econòmica que pressiona fiscalment als vilatans i vilatanes. No dubtem que aquestes inversions siguin necessàries però no estem d’acord en la forma de finançar-les.

diumenge, 14 de novembre de 2010

La CUP proposa municipalitzar serveis i redistribuir els ingressos dels ajuntaments

La CUP edita el document Escapçem el capitalisme global, construïm l'alternativa, que aposta per la transformació del model. La CUP acaba d'editar un extens document que analitza l'actual conjuntura econòmica a nivell local i regional i on també hi fa propostes de transformació.

L'opuscle és fruit del treball que s'inicià fa uns mesos a partir d'altres estudis ja editats per diferents assemblees locals de la CUP. Una comissió nacional de treball, més tard, ha treballat sobre el document original, que alhora s'ha enriquit gràcies a les aportacions de diferents sindicats, com ara la CSC, la COS, la CGT o COBAS. Del document se n'ha fet una tirada de 500 exemplars en paper, i a més serà descarregable des del web nacional de la CUP.

Descarregar el document "Escapcem el capitalisme global, construïm l'alternativa"

El document parteix de la base que el "sistema econòmic dominant genera, de manera intrínseca al seu funcionament, unes desigualtats creixents entre diferents capes de població i una acumulació de capital en molt poques mans". Per aquesta raó, la formació vol que el document ajudi a promoure un canvi de "l’actual model econòmic mundial com a única via per posar fi a les desigualtats generades pel sistema capitalista i per iniciar el camí per a consolidar una economia al servei d’una societat sostenible".

El document proposa 15 mesures concretes, en l'àmbit local, per endegar el canvi de model socioeconòmic. D'entre aquestes destaquen la municipalització dels serveis que en l'actualitat els ajuntaments ofereixen en règim de concessió. La municipalització implica un control absolut de l’ajuntament sobre els preus que s’apliquen –i, per tant, la possibilitat de l’abaratiment mitjançant la pressió social (la qual cosa significa que tothom en pot fer ús independentment dels seus ingressos)– i unes millors condicions de treball per als professionals que hi treballen. Per altra banda, la CUP proposa que els ajuntaments, en base als ingressos obtinguts, prioritzin essencialment aquelles despeses de caràcter netament social i dotin els serveis públics dels fons necessaris encara que això signifiqui l’aturada d’obres o inversions d’algun altre tipus.

dimarts, 9 de novembre de 2010

3 anys per "negociar" un conveni

Estem al novembre de 2010 i la negociació del conveni dels treballadors/es de l'Ajuntament de Molins de Rei porta 3 anys i encara no està clar que s'hagi d'acabar aviat. Avui la Junta de Personal i el Comitè d'Empresa ha emès un altre comunicat on denuncien la manca de voluntat per part de l'equip de govern de complir el calendari pactat a l'hora de tenir redactat el Conveni.

Aquest compromís deia que al ple del mes de novembre s'hauria de portar a l'aprovació del ple el text ja consensuat amb la representació sindical. Segons denuncien els sindicats, la part de l'Ajuntament mai compleix amb l'hora d'inici de les reunions pactades i sempre les reunions comencen fins i tot amb hores de retard. S'ha de recordar que els delegats sindicals, per assistir a aquestes reunions, han de deixar el seu lloc de treball i això costa diners a l'ajuntament perquè han de buscar persones que els substitueixin.

Durant aquests 3 anys segurament l'Ajuntament ha hagut de pagar centenars d'hores de substitucions, que s'haguessin pogut estalviar si no haguessin perdut tant el temps i no haguessin deixat plantats als representants sindicals en múltiples ocasions.

Alguna gent encara dirà que el Sr. Enric Franch (IiE) té un passat de defensa dels treballadors/es maravellós però aquest afiliat encara avui en dia a CCOO ha demostrat que no sap portar una negociació amb els representants dels treballadors/es de forma correcta i ètica perquè el mínim que pot fer és donar la cara i ser eficient. I ja no entrarem en demanar-li que tingui una postura favorable als drets de la classe treballadora perquè amb els anys que porta a l'ajuntament ja ha demostrat amb escreix que no la té.

Esperem, malgrat tot, que es pugui acabar de redactar un conveni, que hauria d'haver estat pactat fa molts mesos. Potser les eleccions municipals en aquest cas serviran perquè l'equip de govern tanqui d'una vegada per totes aquest tema i així s'eviten més conflictes....

diumenge, 7 de novembre de 2010

Aprovada moció de la CUP perquè els plafons siguin d'ús exclusiu per les entitats

En el passat ple municipal del 3 de novembre de 2010 es va aprovar una moció de la CUP que demanava que els plafons per enganxar cartells siguin d'ús exclusiu per entitats, associacions, partits polítics i ajuntament de la vila. Aquesta moció va ser aprovada per unanimitat.

Des de la CUP vàrem presenta-la perquè diferents entitats de la vila ens havien fet arribar el seu malestar ja que en les últimes setmanes algunes empreses havien enganxat cartells de grans dimensions en els plafons sense cap mirament a l'hora de tapar tota la resta de cartells de les entitats.

Ens alegrem que aquesta moció s'aprovés i esperem que amb la màxima rapidesa es pugui portar a ple la modificació de l'Ordenança de Convivència Vilatana per tal d'incloure aquesta restricció per l'ús dels plafons informatius.

Veure Moció de la CUP_a favor que els plafons informatius siguin d'ús exclusiu per les entitats

dijous, 4 de novembre de 2010

Les Ordenances 2011 són una enganyifa de cara a les eleccions

En el ple municipal del 3 de novembre de 2010 l’equip de govern de l’ajuntament de Molins de Rei, format per IiE, ERC i CiU, han aprovat les Ordenances Fiscals per l’exercici 2011, que preveuen la congelació de la majoria de taxes i impostos i un increment de l’IBI d’un 2,5%, segons paraules del mateix alcalde a Ràdio Molins de Rei.

Des de la CUP vàrem denunciar que la diferència de criteris que s’han aplicat aquest any només correspon a interessos electorals, com ja va passar a l’anterior legislatura. Aquest 2011, l’augment dels impostos serà molt menor als increments aplicats en anys anteriors, tot intentant que la ciutadania no s’enrecordi dels anys anteriors.

Nosaltres volem denunciar un cop més l’erràtica política fiscal d’aquest ajuntament que s’ha traduït en un augment de la recaptació en els principals impostos i taxes del 29,57% de mitjana en els últims 3 anys.


Creiem que el govern municipal hauria d’actuar en coherència al llarg de tota la legislatura i per tant no poden augmentar desmesuradament els impostos durant els tres primers anys i en l’any de les eleccions reduir considerablement aquest augment.

Si comparem els pressupostos de l’any 2007 i 2010 podrem veure com els ingressos corrents de l’ajuntament han augmentat en 3 milions d’euros, bàsicament a l’augment en 1,5 milions dels impostos directes i també en 1,5 milions d’euros de les aportacions d’altres administracions. L’augment en Taxes (+0,40 M) es veu compensat per la davallada dels impostos directes (-0,36 M).

Per contra, el conjunt de despeses destinades a inversions (-1,2 M), serveis i despeses corrents (+0,70 M) i transferències a entitats (+0,20 M) s’ha reduit en 0,3 milions d’euros. Les despeses de personal han augmentat en 1,4 milions d’euros.

L’IPC ha variat entre el 2007 i el 2010 en un 7,70 %.

Per tot això, des de la CUP volem manifestar el següent:
  • Els molinencs i molinenques han vist perjudicat seriosament el seu poder adquisitiu ja que els impostos han augmentat en un 29,57% mentre que els salaris han pujat en un 7,70% durant el període 2007-2010.
  • L’augment de la pressió fiscal no s’ha traduit en la mateixa proporció en una millora de serveis i més inversions, que fins i tot s’han vist reduides en un 34,51 %.
  • L’impost amb el qual l’ajuntament recapta la majoria dels diners, l’IBI, ha augmentat en un 35,09 % de mitjana entre 2007 i 2010. El govern municipal s’ha negat a aplicar mesures paliatives com el retorn de part dels increments en forma de subvencions a les persones i famílies amb rendres baixes i mitges.
  • Amb l’augment dels impostos s’ha pagat l’augment injustificat de la plantilla de personal de l’Ajuntament: augment dels sous dels polítics i grups municipals, augment del número de càrrecs de confiança, creació de llocs de treball innecessaris, etc…
Per tots aquests motius no vàrem votar a favor de les Ordenances Fiscals del 2011 perquè entenem que la política fiscal s’ha d’entendre globalment ja que ha estat el mateix govern el que ha aplicat durant 4 anys una política d’escanyament dels vilatans i vilatanes, que no s’ha vist traduida per la seva mala gestió, en un augment dels serveis i de les inversions.


dimecres, 3 de novembre de 2010

2n Certamen Millorem Molins per retornar diners a les entitats

A la Candidatura d’Unitat Popular (CUP) pensem que hi ha molta feina a fer per aconseguir la Vila que volem. I aquesta millora l’hem de fer entre tots i totes, no només els polítics.

I gran part d’aquesta feina la realitzen les diferents entitats, que contribueixen a tenir una vila més dinàmica i socialment cohesionada. Un dels nostres compromisos sempre ha estat explicar en què gastem els nostres ingressos institucionals i també retornar part d’aquests diners a les entitats de Molins de Rei.

La CUP ens vàrem oposar al fort increment dels sous dels polítics i grups municipals que es va donar a principi de legislatura i per això vàrem crear el Certamen Millorem Molins per tal de premiar econòmicament a dos projectes presentats per les entitats.

El 27 de maig de 2008 es va donar a conèixer el veredicte d’un jurat format per persones alienes a la CUP i que van decidir donar els premis de 1.250 € a la Plataforma per un Casal de Joves Autogestionat i de 1.000 € als Amics dels Pessebres de Molins de Rei. En total es van presentar un total de 5 projectes.

Aquests premis es financien amb part del sou del nostre regidor Àlex Maymó, que a principis del 2009, es va veure reduït en un 40 %, mentre que els regidors de l’equip de govern només es van reduïr en un 6-9 %.

Malgrat que ens hagués agradat convocar aquest Certamen en més ocasions, la situació econòmica més precària ens ho ha impedit.

El motiu doncs d’aquesta nota de premsa és informar-vos que hem convocat una Segona Edició del Certamen Millorem Molins. Està obert a la participació de qualsevol entitat de Molins de Rei, que vulgui presentar un projecte per optar a un dels dos premis d’aquesta edició, de 1.250 i 1.000 € respectivament. Cada projecte, a l’hora de ser avaluat, podrà obtenir un màxim de 100 punts, 80 dels quals els decidirà un jurat format per persones alienes a la CUP i els 20 restants es decidiran mitjançant una enquesta a la plana web de la CUP de Molins de Rei.

Us adjuntem les Bases del Certamen i tota la documentació necessària. Per qualsevol dubte podeu consultar-ho amb nosaltres via correu electrònic (molins@cup.cat) o via telèfon (615 603 425)

Carta de presentació per les entitats

La CUP fa públics els informes d'intervenció que denuncien irregularitats

La CUP de Molins de Rei vol que tothom tingui accés als informes tècnics elaborats des de la intervenció municipal en els quals es denuncien tota una sèrie d'irregularitats en la gestió econòmica de l'Ajuntament i en les contractacions públiques que realitza el consistori.

Des de l'equip de govern no s'ha volgut fer públics aquests informes però alguns regidors del govern com el Sr. Joan Ramon Casals (CiU) han qualificat la situació com a greu. Davant d'aquesta voluntat manifesta de voler ocultar la veritat, des de la CUP ens sumarem a la proposta d'altres grups de l'oposició i farem públics aquests dos informes.

Informe d'intervenció del 29 de juny de 2010


La CUP presenta les 3 principals propostes en matèria de polítiques públiques d'habitatge

La CUP de Molins de Rei considera que avui en dia el principal problema de la ciutadania és la dificultat d’accedir a un habitatge digne, amb totes les conseqüències socials que això comporta.

Per tot això, hem presentat en roda de premsa, el dimecres 3 de novembre, quines son les tres principals mesures que presentem per aplicar en el futur en matèria de polítiques públiques d'habitatge.

Actualment s’ha començat a desenvolupar el Procés Participatiu per redactar el Pla Local d’Habitatge. Des de la CUP ja vàrem denunciar en la Comissió d’Habitatge que no es podia parlar d’un procés realment participatiu pels següents motius:
  1. Quan parlem de Participació Ciutadana les presses no son bones. Després que el mateix equip de govern hagués promés a l’oposició que aquest pla estaria aprovat abans del juliol de 2009, ara de cop i volta, ens presenten al setembre de 2010 la intenció que s’aprovi abans del final de legislatura.
  2. Quan parlem de Participació Ciutadana cal informar prèviament a la ciutadania. Ni els grups polítics de l’oposició ni les entitats convocades als diferents tallers tenen informació prèvia de la diagnosi de la situació actual de l’habitatge a la nostra vila ni tenen informació de possibles propostes d’actuació que vagin més enllà de les típiques solucions, que fins ara no han solucionat la dificultat d’accés a un habitatge digne.
  3. Quan parlem de Participació Ciutadana cal que sigui regida per un òrgan plural. La Comissió de Seguiment d’aquest procés participatiu estarà integrat per 13 persones, la majoria de les quals pertanyen a l’equip de govern o son tècnics municipals, i només hi haurà 4 representants dels agents socials del municipi.
  4. Quan parlem de Participació Ciutadana cal un debat ampli i transversal per arribar a bones conclusions. Aquest procés es durà a terme a través de tallers on polítics i algunes entitats es reuniran per separat i a on no es convocarà a la ciutadania en general. La redacció del document definitiu serà a càrrec de la Comissió de Seguiment, amb una majoria clara del personal de l’ajuntament (polítics + tècnics).
Des de la CUP creiem, per la importància d’aquesta problemàtica, que calen mesures per combatre l’especulació i garantir un accés real a un habitatge digne pel conjunt dels molinencs i molinenques. Les nostres principals mesures són:
  1. Reglament d’habitatges desocupats. Volem que es compleixi la moció de la CUP aprovada per unanimitat el 23 de desembre de 2008 en la qual s’instava a crear un reglament per determinar quants habitatges desocupats hi havia al nostre municipi amb el principal objectiu que passin al mercat de lloguer. També contemplàvem que s’apliqués un recàrrec del 50% de l’IBI a tots aquells immobles que es demostrés que només servien per especular.
  2. Aposta decidida per models de lloguer de llarga durada. Apostem per models que no permetin que els habitatges públics acabin entrant en el mercat especulatiu. El sòl públic ha de destinar-se a promocions públiques de lloguer, principalment de llarga durada. El mòdel de les Cooperatives amb Dret d’Ús (Model Andel) permet a les persones viure indefinidament en una vivenda en règim de lloguer a preus assequibles però la propietat sempre és de la cooperativa de l’edifici (més informació: www.sostrecivic.org). El model d’Habitatge de Protecció Oficial acaba contribuint a l’especulació perquè amb els anys l’administració acaba perdent la titularitat del sòl i les vivendes es poden vendre a preus de mercat.
  3. La rehabilitació per conservar la nostra vila. Promoure la rehabilitació del parc d’habitatge existent perquè no ens calen noves promocions. Incentivar les ajudes públiques però també apostar per iniciatives com la Masoveria Urbana, on propietaris i llogaters es posen d’acord per un preu simbòlic de lloguer a canvi que les persones que hi visquin durant un període rehabilitin i mantinguin la vivenda en bones condicions.
Des de la CUP treballarem activament per informar a la ciutadania i a les entitats d’aquestes propostes. Creiem que per aconseguir un nou model de polítiques públiques d’habitatge cal que s’apliquin aquestes mesures per erradicar en la mesura del possible l’especulació que hem viscut sobretot els últims anys.