dilluns, 31 de gener de 2011

Unitat independentista

Editorial publicat en el butlletí número 8 de la CUP de Molins de Rei

En els darrers mesos s’ha posat sobre la taula la possibilitat que les diferents forces independentistes vagin unides a les eleccions municipals. També a Molins de Rei hem sentit posicionaments al respecte i sembla que hi ha alguns moviments en l’espai polític independentista. La nostra posició volem compartir-la amb tota la gent de Molins.

El nostre nom, unitat popular, ja deixa ben clar que l’objectiu de l’independentisme ha de ser sumar el major nombre de persones, sensibilitats i sectors socials, en defensa dels interessos de les classes populars i l’alliberament nacional. La gent de la CUP som conscients que podem compartir la voluntat de construcció nacional i els valors d’esquerres amb la militància i l’entorn de diferents partits.

Però per tal que aquesta unitat cristal•litzés en una sola candidatura, s’haurien de donar les següents condicions:
  • Una candidatura nova i assembleària. No una coalició. Això evidenciaria que és un projecte basat en la democràcia de base, no en els interessos partidistes. Seria una candidatura popular en el millor sentit de la paraula: amb, del i per al poble.
  • Més programa que llistes. Entenem que la prioritat és parlar del projecte polític que hi ha al darrere. No exclusivament de les persones que acabaran entrant a l’ajuntament. La participació seria la millor via per elaborar aquest programa.
  • Uns representants diferents. Les persones que se situessin al capdavant de la candidatura, per ser regidors i regidores, haurien de donar la imatge el més allunyada possible dels polítics convencionals i acomodats. No ens semblaria pertinent que una candidatura que vol representar el canvi i les noves formes de fer política, posés al capdavant gent que ja ha estat regidora durant molts anys. I no és arrogància juvenil: les cares noves ho poden ser independentment de la seva edat. Encara que algú hagi fet bones aportacions com a regidor, pot sumar el seu capital polític participant del projecte i acompanyant noves persones que arribin a la política municipal. Els professionals de la política no són, al nostre entendre, el millor actiu que té l’independentisme.
  • Fets, no paraules. La defensa d’una nova manera d’entendre la política no ha de ser pura retòrica. El comportament dels representants de la candidatura hauria de ser-ne l’exemple. Mesures simbòliques però importants, com ara la rebaixa dels sous o la rendició de comptes permanent, són exemples d’allò que presentaria l’independentisme com una força diferent i popular.
  • Sigles. Els grans partits, com a estructures de poder que són, estan molt interessats en què les llistes municipals sumin per a les seves sigles i marques blanques (AM, EPM...), per a poder tenir consellers comarcals i diputats provincials (o sigui, més recursos econòmics i llocs de feina). En cap cas, una candidatura nova hauria de servir per mantenir aquesta dinàmica totalment contrària a la transparència.
Com ja s’ha dit, la nostra és una cursa de fons. Entenem que, posant aquestes condicions sobre la taula, l’entesa amb altres partits ara per ara és difícil. Però el nostre objectiu és la construcció d’una candidatura d’unitat popular, és a dir, una proposta política que sumi el màxim de voluntats per l’alliberament nacional i social. Sabem que això pot portar-nos temps, però tenim il•lusió i empenta per fer-ho.

divendres, 28 de gener de 2011

L'Alcalde ha col·locat a un conseller nacional d'ICV en el lloc del Joan Monserrat, director de serveis d'ESG

Avui ha estat presentat als treballadors/es de l'Àrea d'Economia i Serveis Generals (ESG) la persona que substituirà al sr. Joan Montserrat, el que era fins ara Director de Serveis d'ESG.

La persona que ha estat nomenada és en Lluís Torrents Melich, membre del Consell Nacional d'ICV i que fins ara era el Director de Serveis del Departament d'Interior i que amb el canvi de govern s'ha quedat sense feina des del passat 11 de gener.

Com que a l'oposició no se'ns informa d'aquests canvis en l'organigrama de l'Ajuntament amb temps i forma ens hem assabentat a través d'altres canals. No sabem si aquesta persona només substituirà al Joan Montserrat mentre estigui de baixa o si ja ha estat nomenat pel càrrec. El què és segur que el seu sou és d'uns 60.000 € anuals.

Es descarta doncs la opció que aquesta plaça fos ocupada per la Genoveva Català ja que en la Valoració de Llocs de Treball exigia un títol universitari, cosa que la ex-regidora no té. Ara veurem si acaba sent Assessora d'Alcaldia...

El nou assessor urbanístic, Rafael Bellido, poc amic del medi ambient...

Ja he parlat en les últimes setmanes de la contractació com assessor urbanístic del regidor d'ICV de Cerdanyola del Vallès, el Sr. Rafael Bellido. Poc a poc anem coneixent notícies sobre aquest regidor del mateix color polític que l'alcalde de la vila.

El TSJC anula els seus planejaments urbanístics
Per una banda, dues sentències del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya van anul·lar al gener el planejament urbanístic que l'Ajuntament de Cerdanyola i la Generalitat van aprovar el 2005 per tal de desenvolupar el Centre Direccional de Cerdanyola, una extensió de 340 hectàrees coneguda ara com a Parc de l'Alba, una de les peces de desenvolupament econòmic, social i científic més importants del país i on ara se situa el sincrotró Alba. La sentència declara nuls els planejaments per la vulneració de tres lleis, la d'urbanisme, la de patrimoni cultural i la d'avaluació ambiental, ja que el pla urbanístic es va aprovar sense haver estat sotmès a l'avaluació ambiental estratègica. Recordem que això es va aprovar quan era regidor el Sr. Rafael Bellido.

Entre els motius que porten el jutge a anul·lar aquests instruments urbanístics hi ha la vulneració de la llei 9/2006, relativa als efectes sobre el medi ambient que tenen els plans i programes. Precisament, el jutge assenyala que el planejament urbanístic del Centre Direccional no va ser sotmès a la preceptiva avaluació ambiental estratègica, tot i que disposa de 340 hectàrees i que un 50% del terreny es dedica a zona verda i forma part del corredor de la via verda entre Collserola i Sant Llorenç. En el mateix sentit indica que també es va vulnerar la directiva del Parlament Europeu que obliga a fer una avaluació ambiental del pla. (veure notícia sencera)

Arrencant cartells d'altres partits en campanya electoral
Segons denunciava un militant de la JSC en el seu bloc i també recollia e-notícies, el Sr. Rafael Bellido es va dedicar durant la campanya electoral del 2007 a arrencar cartells de Els Verds-Opció Verda. Si entreu en el bloc podreu veure fotografies on es veu a una persona arrencant els cartells i per l'aspecte físic sí que sembla ell.

Apareix en el sumari del Cas Pretoria
Sembla ser que en el sumari del Cas Pretoria apareix una conversa en la qual parla un tal Rafael. El regidor "ecosocialista" assegura que es tracta d'un regidor del PSC que també es diu Rafael i segons aquesta notícia va demanar als tribunals que es rectifiqués. En tot cas cal respectar el dret de la presumpció d'innocència i ja veurem que acaben dient els tribunals.

Resum del ple municipal de 26 de gener del 2011

Volem més implicació de la Generalitat en la preservació de Collserola
Es va aprovar una modificació dels Estatuts del Consorci del Parc de Collserola per tal d’incloure a la Generalitat de Catalunya com a membres, ja que fa pocs mesos s’ha firmat la declaració de Parc Natural. Collserola, després de la ventada i de la nevada, està en la seva pitjor situació de la història ja que encara avui en dia continuen havent milers d’arbres caiguts i molts camins encara estan tallats. Des de la CUP creiem que cal acabar amb aquesta desinversió històrica i que d’una vegada per totes s’hi destinin els recursos necessaris, que a l’hora també generaran llocs de feina, i aconseguirem que tinguem un Parc Natural en condicions.

Només 8 anys després es tornarà a pavimentar el C/ Rafel de Casanova
Es va aprovar un conveni de col•laboració entre la Generalitat, l’Institut Català del Sòl i l’Ajuntament de Molins de Rei per a la realització d’obres al Nucli Antic, amb el qual es rebran 120.000 €. Juntament amb una inversió de 120.000 € per part de l’ajuntament es preveu realitzar la pavimentació, de nou, del tram del C/ Rafel Casanova entre el Passatge de la Sardana i la Plaça de la Creu. Des de la CUP creiem que és lamentable que només 8 anys després que es pavimentés aquest tram l’Ajuntament hagi de tornar a invertir diners en aquest tram. També creiem que si aquest carrer fós peatonal hauríem evitat el deteriorament del formigó i de pas gaudiríem d’un Centre Vila més agradable per les persones que hi passegen.

Moció conjunta de rebuig a la sentència del Suprem contra la Immersió Lingüística
La CUP vàrem presentar, conjuntament amb ERC, CiU, IiE i PSC, una moció de rebuig a un nou atac a la nostra llengua i al nostre sistema educatiu, que va ser aprovada amb la unanimitat de tots els grups excepte del PP. Creiem que avui en dia la llengua catalana continua amenaçada en molts indrets dels Països Catalans, per la qual cosa creiem que cal preservar el model d’immersió lingüística mentre la presència d’altres llengues continuiïn sent majoritàries en molts altres àmbits (mitjans de comunicació, justícia, relacions laborals, etc…).

Oposició frontal a la xenofòbia
La CUP vàrem votar en contra de la moció presentada pel PP que proposava que les persones nouvingudes que haguessin comès alguna infracció de la normativa de convivència vilatana o que visquessin en algun habitatge amb alguna infracció, no tinguessin el dret a renovar el permís de residència o a demanar el reagrupament familiar. Creiem que és totalment injust que es puguin negar aquests drets pel simple fet de cometre sancions administratives tan ridicules com llençar un paper al terra, pixar al carrer o beure a la via pública. Un cop més vàrem insistir que en commptes de demanar mesures repressives contra els més dèbils s’hauria d’actuar a l’arrel del problema com per exemple exigint als governs i empreses transnacionals que no siguin còmplices a l’hora de generar desigualtats i pobresa en els països del Tercer Món, causa principal del fet migratori.

Respecte per l’oposició i per la democràcia sota mínims
El govern municipal (IiE, ERC, CiU) van presentar un punt sobrevingut, que va ser informat als grups de l’oposició, 5 minuts abans de començar el ple municipal. Es tractava de desestimar unes al•legacions dels sindicats UGT i SFP al Pressupost Municipal del 2011. Un altre cop aquest govern que suposadament creu en la participació ciutadana ens ha demostrat que li importa ben poc si l’oposició pot realitzar bé o no la seva tasca de control democràtic de l’acció de govern. Des de la CUP vàrem manifestar que estàvem oberts a què es convoqués un ple extraordinari qualsevol dia de la setmana vinent si realment era urgent tenir aprovat el Pressupost Municipal però exigíem doncs que l’oposició tinguessim uns dies per estudiar la documentació i decidir el nostre sentit de vot. Un cop més el Govern Municipal ni ens va escoltar a l’oposició i van tirar pel dret...

El Govern Municipal rebutja la moció de la CUP contra els desnonaments

En el ple municipal del dimecres 26 de gener es va rebutjar la moció presentada per la CUP per lluitar de forma més activa contra els desnonaments. El govern municipal, format per ICV, ERC i CiU, conjuntament amb el PP, van votar-hi en contra i el PSC es va abstenir.

La moció de la CUP demanava bàsicament dos aspectes fonamentals:
  1. Habilitar un servei de seguiment, a tall d’observatori, de la situació global de l’habitatge i concretament dels processos d’execució hipotecària i desnonaments a Molins de Rei, amb la finalitat de visibilitzar una realitat sovint oculta.
  2. Continuar oferint a les famílies en procés de desnonament assessorament legal i funció de mediació amb els bancs i caixes per trobar alternatives que no comportin la negació del dret a l’habitatge a les esmentades famílies o persones. Ampliar els recursos de personal i la publicitat del servei per garantir un coneixement més ampli entre la ciutadania.
Veure moció presentada per la CUP contra els desnonaments

Un cop més el Govern van argumentar que el Ple Municipal no era el lloc adient per debatre aquests aspectes tot i que des de la CUP creiem que precisament el Ple és un àmbit de decisió públic i per tant és l’àmbit més transparent i proper al ciutadà per debatre de qualsevol tema.

Un altre argument del Govern va ser que no es podien ampliar els recursos destinats a l’Oficina d’Habitatge. Des de la CUP entenem que l’ajuda a les persones que pateixen processos de desnonaments ha de ser molt més prioritària que d’altres actuacions. Es tracta que l’Ajuntament tingui una gestió eficient i per exemple vàrem poder veure en el ple municipal com es pavimentarà de nou un tram del C/ Rafael de Casanova, amb un cost de 240.000 €, que havia estat realitzat només fa 8 anys.

Un altre cop hem de lamentar que no es tinguin en compte les propostes de la CUP perquè entenem que l’oposició també estem per aportar solucions als greus efectes que estem patint per culpa d’una crisi que han provocat, en part, els bancs i caixes. I per tant, les administracions públiques han d’estar del costat dels ciutadans a l’hora d’enfrontar-se als processos de desnonament. I això passa per garantir els recursos de personal necessaris i publicitar de forma àmplia l’existència d’aquest servei de mediació i assessorament legal per tal que tothom en pugui fer ús.

Mobilitzacions a Molins de Rei per la vaga del 27G contra la retallada de les pensions

El passat dijous 27 de gener hi havia una Vaga General contra la retallada de les pensions i contra la reforma laboral convocada per CGT, COS, CNT i Solidaritat Obrera. Un altre cop, les cúpules sindicals de CCOO i UGT han demostrat que prefereixen una actitud de renúncia continuada abans que sumar-se a les mobilitzacions contra la retallada més greu dels últims 30 anys en matèria de pensions públiques.

A Molins de Rei feia dies que diferents persones dels moviments socials, sindicats i de l'esquerra independentista s'estaven reunint per preparar actes d'informació i de mobilització. Durant els dies previs es van repartir centenars de diaris explicatius amb els motius de les mobilitzacions. El dijous 27 de gener es va convocar un piquet informatiu.

Malgrat la pluja intermitent, durant més de 2 hores el piquet informatiu va recórrer els carrers del Centre Vila i del Canal informant als vianants i comerciants del que representa la retallada de les pensions. La CUP també va participar en els actes i mobilitzacions perquè entenem que és el moment de prendre la iniciativa i no estar pendents del que facin els sindicats CCOO i UGT ja que han tornat a demostrar que no tenen cap intenció de defensar els drets de la classe treballadora.

El baix seguiment d'aquesta vaga era d'esperar però ha estat un primer pas necessari i exitós de cara a anar articulant un moviment sindical i polític cada cop més fort que representi una alternativa realment potent en front dels sindicats pactistes i subvencionats. I en aquest camí haurem de treballar també amb totes aquelles persones de base que estan afiliades a CCOO i UGT i que estan veient com les seves cúpules els estan abandonant constantment.

Més informació sobre els motius de la vaga contra la retallada de les pensions

dimecres, 26 de gener de 2011

La CUP dona a conèixer públicament els 2 guanyadors del Certamen Millorem Molins

La Instal•lació de quatre punts de xarxa segons la XOLN i el Guarniment de balcons per Festa Major amb mocadors dels Gegants són les dues propostes guanyadores del segon certamen Millorem Molins.

El certamen neix el 2008 per tal de retornar part dels ingressos institucionals del regidor de la Candidatura d'Unitat Popular (CUP) a les entitats de Molins de Rei, després de l'increment injustificat dels sous dels polítics i els grups municipals aprovat a principis de legislatura.

Aquesta iniciativa es basa en la participació ciutadana i vol premiar unes entitats que amb la seva tasca diària són agents claus en la construcció d'una vila més dinàmica i socialment cohesionada.

És la segona edició del certamen, que ja vam convocar el maig de 2008. En aquella ocasió, els premiats van ser la Plataforma per un Casal Autogestionat de Joves (PLACAJ), en primer lloc, i l'associació Amics dels Pessebres, en segon lloc.

En aquesta ocasió s’han presentat 4 projectes:

1.- Guarniment de Balcons per Festa Major amb mocadors dels Gegants
Presentat per la Colla Gegantera de Molins de Rei

2.- Llibre "Moviments de resistència a Molins de Rei (1940-2011)"
Presentat per Endavant

3.- Millora i acondicionament del nou local per als cursos de pessebres de guix i compra d’eines i material de muntatge de l’exposició que organitza l’entitat Amics dels Pessebres de Molins de Rei
Presentat per Amics dels Pessebres de Molins de Rei

4.- Instal•lació de quatre punts de xarxa segons la XOLN
Presentat per l'Ateneu Mulei, Casal de Joves Autogestionat la Mola i l'Agrupament Escolta Jaume Vicens Vives

Durant el període de votació per internet els resultats han estat els següents:

Projecte

Vots

Punts

Mocadors gegants

549

20

Xarxa XOLN

547

15

Llibre Endavant

289

10

Cursos de pessebres

45

8


L’enquesta representava un màxim de 20 punts i les puntuacions del jurat poden arribar als 80 punts. Aquest jurat ha estat format per 6 persones de la vila provinents del món cultural, esportiu, veïnal, musical, associatiu i polític i que no formen part de la CUP. El resultat final ha estat doncs:

Projecte

Punts Enquesta

Punts Jurat

Punts Totals

Mocadors gegants

20

51,83

71,83

Xarxa XOLN

15

57,67

72,67

Llibre Endavant

10

45,17

55,17

Cursos de pessebres

8

51,33

59,33


Això vol dir que els 2 projectes guanyadors del 2n Certamen Millorem Molins han estat:

1r premi: 1.250 €
Instal•lació de quatre punts de xarxa segons la XOLN

2n premi: 1.000 €
Guarniment de Balcons per Festa Major amb mocadors dels Gegants

Des de la CUP volem agraïr a totes les entitats participants l’esforç que han realitzar per redactar i presentar el seu projecte i us animem a participar-hi en properes edicions del Certamen.

dilluns, 24 de gener de 2011

El Servei de Jardineria s'està efectuant sense contracte en vigor

El Servei de Jardineria de Molins de Rei es va adjudicar el dia 15 de juliol de 2005 a l'empresa Jardineria Moix, SL per una durada de dos anys amb la possibilitat de dues pròrrogues de 1 any cadascuna.

Per tant, el màxim de 4 anys finalitzava el 28 d'agost de 2009 i no es va iniciar cap licitació per adjudicar de nou aquest servei mitjançant un concurs públic. El 26 d'abril de 2010, des de l'àrea de Sostenibilitat i Territori es fa una proposta de resolució en la qual es demana la continuitat del servei per part de la mateixa empresa durant el període del 27 de desembre de 2009 fins al 31 de desembre de 2010 mantenint els preus del contracte original (246.358 € anuals) i afegint el servei addicional del manteniment de la Jardineria de la Riera Nova (20.094 € anuals).

La Intervenció Municipal ha emès el seu informe núm 47/2010 en el qual informa desfavorablement d'aquesta proposta de resolució i té data de 4 d'octubre de 2010.

Recordeu que el mes de desembre de 2009 es va emetre un informe des d'Intervenció on es llistava tots els serveis que estaven funcionant sense contracte en vigor. Per tant fa 1 any i 5 mesos que el servei de Jardineria l'està fent una empresa que no li correspon. Intervenció Municipal ja fa 1 any i 2 mesos que va avisar de la situació irregular.

Tothom pensarà que lo lògic seria que el govern municipal hagués convocat un nou concurs públic per adjudicar aquest servei però precisament han fet el contrari i han intentat allargar encara més aquesta situació que se salta la legislació vigent en matèria de contractació pública.

Com poden tenir la poca vergonya des del govern municipal de dir que estan posant ordre a totes aquestes irregularitats? No han tingut prou amb 1 any i 5 mesos? Com pot dir el Sr. Franch que plega sense deixar res pendent?

De moment no s'ha convocat el concurs públic pel que sabem...

Si voleu podeu llegir l'informe d'intervenció:

Informe d'intervenció número 47/2010 referent al Servei de Jardineria

Més sorpreses en les factures: Rafael Bellido...

Fa unes setmanes, des de la CUP vàrem denunciar que el govern municipal (IiE, ERC, CiU) havia adjudicat al Sr. Rafael Bellido Cárdenas (regidor d'ICV a Cerdanyola del Vallès) un contracte per realitzar tasques d'assessorament urbanístic. El procediment per adjudicar aquest servei va ser molt poc transparent i no es va contrastar aquesta oferta amb cap d'altra. (veure notícia anterior)

Doncs revisant factures hem vist com aquest regidor d'ICV ja havia treballat per l'Ajuntament abans què se li adjudiqués aquest contracte. Concretament se li ha pagat una factura per valor de 4.532,33 € en concepte dels treballs realitzats entre l'1 i el 31 de juliol. Tot i així la factura ja estava presentada el dia 30 de juliol.

Segons el document d'Ordenació de despeses només es va sol·licitar una oferta al mateix interessat i per tant no es contrastar previament amb cap altra oferta per realitzar aquest servei.

Segons la minuta presentada, aquesta factura correspon als següents treballs:
  • 5 informes jurídics sobre planejaments urbanístics o una expropiació
  • Anàlisi del desplegament del projecte d'Urbanització i del Projecte de reparcel·lació del sector de les Guardioles
  • Gestions per l'aprovació provisional de la modificació del Pla General Metropolità a la Porta Sud de Molins de Rei
  • Seguiment de l'estudi d'impacte ambiental del sector de Vallpineda.
El mes de juliol de 2010 ha tingut 22 dies laborables i si fem un simple càlcul veurem com cada tasca ha representat 2,75 dies de feina. Una persona en plantilla no hauria tingut temps a fer aquestes tasques i moltes més? Per posar mitjans a intervenció no hi ha diners però sembla que per contractars assessors externs sí que n'hi ha....

divendres, 21 de gener de 2011

50 ja donem la cara per la CUP, i tu?

Fa una setmana que es va posar en marxa el bloc i ja hi ha 50 molinencs i molinenques que han donat la cara per la CUP. I moltes d’aquestes persones també han seleccionat alguns dels àmbits per participar en la redacció del programa polític.

Dels 50 n’hi ha que ja estan implicats en la CUP i n’hi ha d’altres que no i fins i tot n’hi ha que no els coneixem de res. El principal objectiu d’aquesta campanya és visualitzar el creixent suport popular que ha experimentat el projecte de la CUP en aquests 4 anys de feina.

Des de la CUP sempre hem cregut que volem una ciutadania més participativa i interessada en els afers públics de la nostra vila. No només volem que ens votin en les eleccions sinó que ens agradaria que cada cop més gent fés un primer pas defensant públicament un projecte polític com el nostre. I ens agradaria encara més que fessin un segon pas implicant-se, en la mesura del possible, a la CUP o en el teixit associatiu de la vila.

Durant aquests 4 anys he parlat amb moltíssima gent que m’ha comentat que ens dona suport i que valora positivament la feina feta per la CUP. I precisament volem que s’impliqui més gent en el nostre projecte perquè creiem que el poble no només ha d’opinar sinó que té dret a participar en els debats i a tenir poder de decisió.

Des de la CUP estem fent l’esforç per facilitar que la gent pugui participar, com per exemple amb els punts de trobada que farem per elaborar el nostre programa. També la gent podrà enviar propostes per correu electrònic. Entenem que no tothom té el mateix temps lliure i per tant volem apropar la CUP a tothom que vulgui participar i decidir.

També podem entendre que en situacions especials, sobretot per motius laborals, que alguna persona no vulgui donar suport públicament a una opció política i en algun cas ens hem trobat però continuem pensant que la gent ha de fer l’esforç per mullar-se i donar suport a un projecte si realment hi creu.

Som unes quantes persones les que hem estat durant 4 anys treballant en el dia a dia i dedicant moltes hores del nostre temps lliure. Per tot això us volem demanar que també doneu la cara per la CUP i fem créixer la candidatura per afrontar les properes eleccions municipals amb més força!

Entreu al bloc i doneu la cara per la CUP!

dijous, 20 de gener de 2011

Factures amb noms coneguts a la "casa"

Revisant diferents resolucions d'alcaldia sempre demanem veure les factures que s'aproven en cada resolució d'Aprovació de Despeses. Avui n'he trobat una que puja a 3.114, 84 € a nom de Marta Martorell Camps, antiga tècnica de participació ciutadana.

Primer de tot voldria felicitar-la perquè ha estat mare fa poques setmanes i també felicitar al pare, que és el Cap de Personal de l'Ajuntament de Molins de Rei.

Tornant al tema cal recordar que la CUP vàrem fer una pregunta al ple municipal del novembre del 2007 sobre la contractació de la tècnica de participació ciutadana. Aquesta persona estava treballant a l'Ajuntament amb un contracte que finalitzava al 31 de desembre de 2007 i llavors el dia 2 de juliol es va emetre un informe pel qual s'havia de convocar un concurs per cobrir aquesta plaça de forma permanent fins al 2011.

Tot i que faltaven 5 mesos per acabar el contracte aquest concurs es va tramitar per urgència i el procés de selecció només va durar un dia ja que el dia 4 de juliol el Gerent de l'Ajuntament es posa en contacte amb el sr. Jordi Pujol i Puigdemont, del Col·legi de Politòlegs i Sociòlegs de Catalunya, per demanar que li enviïn via correu electrònic algun historial professional de col·legiats o col·legiades que puguin encaixar en el perfil que es sol·licitava en l’informe del 2 de juliol.

Al dia següent, el gerent de l’Ajuntament de Molins de Rei i el director de serveis d’Economia i Serveis Generals emeten un informe en el qual s’expliquen els tres historials professionals facilitats pel Col·legi de Politòlegs i Sociòlegs de Catalunya i es proposa la contractació de Marta Martorell i Camps, cosa que acaba succeint.

Doncs ja al 2007 denunciàvem que es feien concursos públics de forma gens transparent i sense justificar la urgència del cas. Doncs aquesta treballadora municipal ja fa bastants mesos que va deixar l'ajuntament de forma voluntària i des de llavors no tenim tècnic/a de participació ciutadana però la continuen contractant via contractes menors per fer diferents tasques.

En concret aquesta factura és en concepte de realitzar una memòria justificativa d'una subvenció, una mèmòria per sol·licitar una subvenció, l'el·laboració d'un qüestionari i assessorament tècnic en matèria de Participació Ciutadana.

Com ja és costum en aquest ajuntament no s'havia demanat ofertes a altres persones i per tant es va adjudicar aquesta feina sense contrastar amb altres ofertes.

La CUP presenta una moció per una política de suport al dret a l'habitatge front als desnonaments

La CUP de Molins de Rei ha presentat pel proper Ple del 26 de gener una moció per una política de seguiment, assessorament i suport al dret a l’habitatge per combatre els processos de desnonament que s’estan produint, fruit de l’esclat de la bombolla immobiliària.

Segons dades del Consell General del poder Judicial, l’any 2009 es van tirar endavant a l’Estat espanyol 93.319 processos d’execució hipotecària, dels quals la major xifra (18.000) correspon a Catalunya, i el 2010 es calcula que acabarà amb 121.000 al conjunt de l’estat. La gran majoria d’aquests processos acaben amb desnonament, i molts responen a primera i única vivenda familiar de l’hipotecat o, fins i tot, de l’avalista. Així, s’ignoren diverses disposicions de la Constitució Espanyola sobre el dret a la igualtat i a l’habitatge, a més d’incomplir el Pacte Internacional sobre Drets Econòmics, Socials i Culturals signat per Espanya.

Davant d’aquest panorama, la CUP proposa que l’Ajuntament de Molins de Rei posi com a prioritat en la seva llista de responsabilitats mesures per ajudar els ciutadans a tenir garantit el dret a un habitatge digne. La CUP sol·licita l’acord de totes les forces polítiques amb representació a l’Ajuntament per habilitar un servei de seguiment (un observatori, per exemple) dels processos d’execució hipotecària i desnonaments al municipi, oferir assessorament legal directe a les famílies en procés de desnonament i, també, mitjançar amb els bancs i caixes per trobar alternatives que no comportin la negació del dret a l’habitatge. Alguns d'aquests serveis ja es donen però cal dotar de personal i de publicitat aquest servei per garantir que la ciutadania en tingui coneixement.

La Candidatura també planteja que el futur Pla Local de l’Habitatge hauria d’incorporar la informació recopilada per planificar futures actuacions i que el servei de seguiment de l’Ajuntament hauria d’estar coordinat amb l’Ofideute de la Generalitat de Catalunya i altres ens que es dediquen a donar aquest suport.

Veure moció de la CUP per fer front als desnonaments


L’Ajuntament creu que Kasablanka no té valor arquitectònic i podria enderrocar-la

Notícia publicada al setmanari LA DIRECTA en el número 211, amb data 12 de gener de 2011

L'Ajuntament va iniciar el procés d’expropiació de la finca coneguda com a Torre de Fergniani de Molins de Rei –que acull el CSO Kasablanka– fa quasi onze anys. En aquests moments, l’expedient es troba en mans del Tribunal Suprem perquè la part expropiada (que ha arribat a demanar més de quatre milions d’euros) i la part expropiant no es posen d’acord en el preu de la finca.

La Torre de Fergniani està considerada com a “reserva de sòl de propietat privada per a equipaments” al Pla d’equipaments 2006- 2016 redactat pel consistori molinenc. S’hi vol fer una nova llar d’infants municipal d’entre 75 i 100 places que donaria servei als barris de La Granja, La Pau i Riera Nova i que tindria un cost estimat de 700.000 euros, a pagar entre l’Ajuntament i la Generalitat. La finca suma 1.739 metres quadrats, però el Pla d’Actuacions 2007-2011 només contempla construir-hi una escola bressol amb un màxim de 700 metres quadrats de superfície construïda i amb un màxim de 1.200 metres quadrats de parcel·la.

La Torre de Fergniani és una construcció d’estil modernista que data dels anys 20 del segle passat, però, tot i això, l’Ajuntament no li atorga valor arquitectònic i diu que el seu estat de conservació és “deficient”. A més, un informe de començaments dels anys 2000 encarregat per l’Ajuntament a un vocal tècnic conclou que l’estat de conservació de l’edifici obligaria al seu enderroc: “La finca està ocupada per un moviment okupa i, com a resultat, els elements arquitectònics més significatius de les construccions estan molt malmesos, per la qual cosa seran necessaris uns costos de reparació molt importants per tornar aquestes construccions al seu estat inicial (…). L’aplicació conjunta dels dos coeficients d’antiguitat i conservació redueix sensiblement el valor de les construccions existents (…).

Justament, els elements arquitectònics singulars que cal reconstruirfins i tot podrien fer inviable econòmicament la recuperació d’aquests elements i justificar l’enderroc de l’edifici existent per construir un nou equipament de nova planta que no tindria res a veure amb l’edifici preexistent”.
Com es pot llegir a l’informe, l’Ajuntament culpa el moviment okupa de l’estat de conservació i del deteriorament de la Torre de Fergniani, però les persones que la van okupar l’agost de l’any 1996 assenyalen que “la finca es trobava en un estat d’abandó total, tant per part de l’Ajuntament com de la propietat, i va restar deshabitada i abandonada durant dècades”. En aquest sentit, han manifestat que, quan hi van entrar, van trobar la casa en “molt mal estat” i que han fet feines de millora que “no han danyat” els elements essencials: “El pati semblava una selva i estava ple d’herbes, la tanca posterior del pati estava trencada, les parets interiors de la casa es trobaven enderrocades, no hi havia ni portes ni finestres, el sostre de la planta baixa estava socarrimat, les habitacions estaven plenes de runa i deixalles, etc.”. Durant catorze anys, Kasablanka ha acollit festes majors alternatives, concerts, xerrades i jornades. També ha estat la
seu de diversos col·lectius i ha funcionat com a habitatge.

Un llarg estira i arronsa
L’Ajuntament de Molins de Rei va iniciar el procés d’expropiació de la finca que acull el CSO Kasablanka l’any 2000. Dos anys després, el consistori molinenc va fixar el preu just d’expropiació en 385.581,65 euros. En aquell moment, les germanes Núria, Rosa i Margarida Falcó Romagosa, que són les propietàries del terreny i la torre ubicades al carrer Catalunya 2-4, van demanar 2.545.178,12 euros com a preu just. El 21 de maig de l’any 2003, el Jurat d’Expropiació de Catalunya va fixar el preu just d’expropiació en 659.422,86 euros. Cap de les dues parts no es va mostrar conforme al preu del jurat i van recórrer la sentència al Jutjat Contenciós Administratiu 6 de Barcelona. Això va fer que la competència en el procés recaigués, l’any 2004, en el Superior de Justícia de Catalunya (TSJC). La divergències entre les dues parts pel que fa al preu d’expropiació radiquen, principalment, en el fet que la propietat atorga a la Torre de Fergniani un valor arquitectònic que l’Ajuntament no reconeix. A més, el consistori sosté que el valor dels terrenys és inferior al que fixa la propietat i al·lega un mal estat de conservació.

Pagament a compte
Quan l’expedient d’expropiació va passar a mans del TSJC, l’Ajuntament de Molins va aixecar acta de pagament parcial, que es va fer efectiu el 30 de juliol de 2004. L’alcalde del municipi d’aquell moment, Víctor Puntas i Alvarado (ERC), va entregar a la part expropiada la quantitat de 385.581,65 euros, que és el preu just que va fixar el consistori. Aquesta quantitat es va entregar “com a pagament a compte del just preu que definitivament es determini per la via contenciosa-administrativa”.

“Hi ha okupes”
Després de fer-se efectiu el pagament, el TSJC i l’Ajuntament van fixar el preu just d’expropiació en 551.719,29 euros a finals de l’any 2007. A començaments de 2008, les propietàries van interposar un recurs de cassació contra la sentència del TSJC i van demanar una nova taxació de la finca al Tribunal Suprem argumentant: “Han passat dos anys i l’Ajuntament no ha abonat la diferència respecte el just preu acordat pel jurat”. A més, la part expropiada va presentar un dictamen tècnic que valorava el sòl de la finca en 4.775.258,89 euros.

La resposta del consistori va arribar el juny del mateix any de la mà d’una resolució de l’alcalde Ivan Arcas (ICV), que, entre altres coses, va al·legar: “L’Ajuntament mai no ha pogut prendre possessió de la finca perquè hi havia okupes i, per tant, no està lliure de càrregues, una obligació que correspon a la part expropiada”.

Especulen amb una casa de 90 anys d’antiguitat
En un article de la revista que publica l’Espai de Recerca de Molins escrit per Montserrat Duran i titulat “La presència del modernisme arquitectònic a Molins de Rei”, s’afirma que la Torre de Fergniani (concebuda com a casa d’estiueig) és un edifici modernista “plenament burgès i senyorial” perquè van incorporar el jardí al programa constructiu de l’edifici i pels elements arquitectònics i decoratius que presenta: una glorieta, jardineres, un banc de doble cara i un sortidor (construïts amb trencadís ceràmic). És un edifici construït entre el 1919 i el 1921 pel mestre d’obres molinenc Josep Badia i Rubí, que va rebre l’encàrrec d’un comerciant anomenat Jacint Fergniani Borràs, que residia a l’Eixample de Barcelona.

La finca és propietat de les germanes Falcó Romagosa, que es dediquen a les activitats immobiliàries a través de l’empresa Falcó Romagosa SL, ubicada a la Rambla de Catalunya número 86 de Barcelona. Núria, Rosa i Margarida Falcó Romagosa (Margarida Falcó va morir el setembre de 2010) van abandonar totalment la finca del carrer Catalunya i no van fer-hi cap tasca de manteniment durant dècades: primer, van demanar més de dos milions d’euros i, pocs anys més tard, quasi cinc.


dimecres, 19 de gener de 2011

Sobre la seriositat de la política municipal

Avui llegia l'article que ha publicat en el seu bloc el regidor d'ERC Víctor Puntas i què titulava "Esquerra s'ofereix com a “pal de paller” dels molinencs d'esquerres i catalanistes, i també, dels independentistes que volen una política local seriosa."

Només llegir el títol ja m'he imaginat que la CUP seria titllada de poc seriosa o alguna cosa similar i no m'equivocava ja que concretament es diu: "O a les actituds hostils contra el govern de la vila del PSC i la CUP que estan fent un discurs públic poc honest i seriós que no cerca ajudar o clarificar, sinó que vol enredar per obtenir redits electorals a curt plaç."

La CUP l'únic que hem fet és denunciar tota una sèrie d'actuacions irregulars en la gestió del govern municipal i ho hem fet perquè és el nostre deure. O què vol el Sr. Puntas que faci l'oposició? Vol que estem callats?

Callats precisament han estat els grups polítics del govern (IiE, ERC, CiU) mentre la CUP anava denunciant les nombroses irregularitats en la gestió del govern municipal. El punt àlgit ha estat arran dels diferents informes d'Intervenció, que és quan s'han fet públics molts d'aquests casos, coneguts pels grups del govern municipal.

Fins que no s'ha fet públic de forma notòria tot el desgavell que patia la gestió del govern municipal tothom callava dins dels partits polítics que estan a l'equip de govern. Ara Iniciativa i Esquerra intenta defensar-se de les acusacions però ha obligat a dimitir al regidor Enric Franch, reconeixent doncs de forma implícita que les coses no s'havien fet bé. CiU porta mesos criticant al mateix govern però sense sortir-ne d'ell. ERC està bastant callada i en aquest article el sr. Puntas diu textualment que: "volen una política local seriosa, noves idees i noves maneres de fer les coses a l'Ajuntament."

Després de 8 anys formant part del govern municipal (i 2 anys amb l'alcaldia) ara és quan volen noves maneres de fer? No han tingut temps de fer-ho abans i garantir que la gestió global del govern fós bona?

També es parla que ICV vol recuperar "velles glòries" però també caldria recordar que en Víctor Puntas porta 12 anys com a regidor a l'Ajuntament i per tant no és precisament una novetat en el panorama polític local.

Al final sembla que alguns vulguin fer córrer la sensació que les culpes son de l'oposició però m'agradaria recordar que les irregularitats i els errors en la gestió son responsabilitat exclusiva del govern municipal en el seu conjunt, tant d'aquells que portaven directament la gestió, com d'aquells que callaven mentre no trascendia gaire a l'opinió pública.

És tant fàcil com dir que si el govern municipal fés bé les coses ni la Interventora Municipal ni la CUP hauríem de denunciar tots aquests casos. La seriositat doncs hauria de començar a veure's reflectida primer de tot en el govern municipal.

diumenge, 16 de gener de 2011

El govern municipal aprova els comptes del 2009 malgrat que continuen les irregularitats

El passat dimecres 12 de gener de 2011 es va realitzar la Comissió Especial de Comptes, on els partits del govern (IiE, ERC, CiU) van aprovar el Compte General del 2009 malgrat l’informe desfavorable de la interventora municipal.

El 29 de juny de 2010 la interventora va redactar l’informe número 32 en el qual informava desfavorablement ja que havia detectat moltíssimes irregularitats en la gestió econòmica i de contractació.

Des de llavors el govern municipal assegurava que s’estava treballant per solucionar aquesta situació. El 15 d’octubre era el termini legal que tenen els ajuntaments per presentar les comptes de l’any anterior. L’Ajuntament de Molins de Rei se l’ha saltat i la Generalitat ens podria retirar les subvencions per l’any 2011.

En l’informe número 70 de la Intervenció Municipal, de data 21 de desembre de 2010, es torna a informar desfavorablement ja que la documentació és incompleta.

En aquest informe es torna a denunciar la manca de mitjans que pateix la Intervenció Municipal per efectuar les seves tasques de control. Concretament diu: “Es tracta d’una administració on es produeixen nombroses actuacions irregulars en diversos àmbits, que evidentment dificulten l’exercici de les tasques d’intervenció. Les deficiències organitzatives de l’Ajuntament no exoneren a la Intervenció d’exercir les seves funcions amb la deguda diligència, però evidentment es fa necessari posar de relleu constantment les dificultats i els impediments existents per desenvolupar la tasca legalment assignada si l’Ajuntament de Molins no dota a la Intervenció Municipal dels mitjans i de l’estructura tècnica necessària i proporcional a la dimensió de l’Ajuntament i a la problemàtica que genera la pròpia administració municipal, com a conseqüència de les seves notòries deficiències organitzatives, de contractació, jurídiques i procedimentals ja esmentades en nombrosos informes i notes d’observacions de la sotasignant."

En aquest informe es tornen a denunciar deficiències com:

“Quant a l’organització administrativa no s’han afrontat millores de fons per dotar a l’Ajuntament d’una articulació dels recursos, especialment en els àmbits econòmics i jurídics, que permeti la generació dels contractes i procediments necessaris pel funcionament ordinari de l’Ajuntament i una distribució equitativa i racional de les càrregues de treball que elimini els “colls d’ampolla” de l’organització.”

“Respecte de l’estat de la Contractació Municipal ja es va manifestar a l’Informe 57/2009/GVC la situació en què es trobaven molts dels contractes de l’Ajuntament de Molins de Rei, que havien exhaurit la seva vigència i que no s’havien tornat a adjudicar de nou. Fins a la data no s’han resolt les mancances detectades en el compliment de la normativa de contractes del sector públic, havent-se aprovat únicament alguns plecs; per tant, es manté l’encadenament de contractes menors per atendre determinats serveis municipals que s’han de continuar prestant, amb les dificultats de fiscalització que això comporta per la Intervenció, que ha d’informar d’aquests extrems”

“Pel que fa a l’aspecte referit a la situació de l’òrgan interventor, fer esment que des del mes de juliol fins a la data actual el suport a la Intervenció municipal ha estat del tot insuficient, i en ocasions s’han produït conductes contràries al bon funcionament d’aquest servei municipal de control intern.”

En la reunió va haver-hi bastants moments de tensió ja que el regidor Enric Franch (IiE) es negava a donar la paraula a la Interventora perquè aquesta es pogués defensar de les acusacions que havia fet el regidor.

Des de la Intervenció Municipal van assegurar que les relacions amb el regidor Enric Franch i el Director de l’Àrea d’ESG no existien i que es comunicaven directament amb Alcaldia des de feia uns mesos.

Tot plegat demostra, com 7 mesos després del primer informe desfavorable, que el govern municipal no ha aconseguit posar ordre al desgavell que pateix l’àrea de contractació i econòmica de l’Ajuntament. Tampoc s’han posat mitjans per solucionar-ho i es continua obstaculitzant la feina de control de la interventora municipal.

La situació només es pot qualificar de molt greu ja que han passat molts mesos i encara continuen existint moltes irregularitats. El més greu de tot considerem que son els tics antidemocràtics que tenen alguns regidors del govern a l’hora d’obstaculitzar la tasca dels funcionaris que han de controlar la gestió econòmica de l’Ajuntament.

Veure informe d'intervenció número 70 (21 de desembre de 2010)


Veure informe d'intervenció número 32 (29 de juny de 2010)

Valoració de la CUP sobre la dimissió del regidor Enric Franch (IiE)

Arran de la renúncia del regidor de l’ajuntament de Molins de Rei, el Sr. Enric Franch (IiE), president de l’Àrea d’Economia i Serveis Generals (ESG), volem expressar la nostra opinió resumida en els següents punts:
  1. Creiem que es tracta d’una dimissió. L’alcalde la vila va anunciar per Radio Molins de Rei que el Sr. Franch es jubilava i deixaria les seves responsabilitats dins de l’ajuntament. Estem parlant d’un regidor que actualment té 63 anys i que per tant no estava obligat a jubilar-se justament ara, a falta de 4 mesos per les eleccions. Creiem que ha estat una dimissió degut als problemes i irregularitats existents en la gestió de l’àrea econòmica i a la crisi interna dins d’ICV i del mateix govern municipal.
  2. És una victòria per la CUP. Aquesta dimissió és una victòria per la CUP ja que portem tota la legislatura denunciant el desgavell que existeix en la política de personal, contractacions i de gestió econòmica. En moltes ocasions ha estat la CUP l’únic partit de l’oposició que ha denunciat públicament aquests assumptes mentre que altres grups del govern (CiU, ERC) o de l’oposició (PSC, PP) estaven callats i ara quan s’apropen les eleccions és quan també parlen.
  3. Tot el govern és responsable politicament de la mala gestió de l’àrea d’ESG ja que en tenien coneixement en tot moment. El mateix alcalde o els grups municipals d’IiE, ERC i CiU haurien d’haver actuat fa molt de temps i haver exigit un canvi en la gestió de l’àrea econòmica de l’Ajuntament.

Per últim volem recordar tots els casos més importants que hem denunciat al llarg d’aquests 4 anys:
• Adjudicació d’un servei d’assessorament a un regidor d’ICV
• Adjudicació d’un servei d’assessorament de forma reiterada a un familiar
• La generalitat podria retirar les subvencions per no presentar el compte general dins dels terminis legals
• L’ajuntament eixuga l’endeutament amb augments considerables dels impostos
• Augments abusius dels impostos, sempre molt per sobre de l’augment de l’IPC
• Intervenció municipal denuncia nombroses irregularitats en la gestió econòmica de l’ajuntament
• Precarietat laboral en el servei de neteja dels equipaments municipals
• El Compte General del 2009 serà fiscalitzat per la Sindicatura de Comptes després que intervenció emeti un informe desfavorable
• Denúncies d’assetjament laboral contra un funcionari de l’Ajuntament
• Favoritismes a l’hora de no convocar un concurs públic
• Nula voluntat política en 3 anys per assolir un acord en la negociació del Conveni dels Treballadors/es municipals
• Creació de nous llocs de treball, que sempre són de les categories més altes, amb sous superiors als 3.000 € mensuals
• L’Ajuntament és condemnat per acomiadar improcedentment a un treballador de l’escola taller
• Contractació de la tècnica de participació amb un procediment no publicitat i que va durar només 3 dies
• Externalització de serveis públics, amb el conseqüent augment de la precarietat laboral
• Denúncies constants per part de tots els sindicats contra l’actitud del Sr. Franch
• Realització de dinars de “treball” als restaurants més cars del municipi pagats amb diners públics
• Creació de nous càrrecs de confiança com l’assessora d’alcaldia, amb un sou de 3300 € mensuals
• Augment de més del 35% del sous dels polítics en el primer ple de la legislatura

La CUP sempre hem denunciat totes aquestes actuacions perquè creiem que la nostra primera funció ha de ser la denúncia pública de tot allò que atempti contra la transparència, els drets laborals o l’eficàcia de la gestió econòmica de l’Ajuntament. Els vilatans i vilatanes tenen dret a conèixer totes aquestes irregularitats i a què es facin públiques i així ho hem fet des de la CUP, amb el principal objectiu que no es tornin a repetir mai més.


dijous, 13 de gener de 2011

Es crea un bloc de suport a la CUP de Molins de Rei

La CUP de Molins de Rei ha creat un bloc a internet sota el títol “Jo també dono la cara per la CUP” per recollir adhesions de molinencs i molinenques que vulguin donar públicament el seu suport a les persones i el projecte que representa la CUP de Molins de Rei.

Entrar al bloc Jo també dono la cara per la CUP

En aquest bloc s’hi pot trobar un manifest en el qual s’expliquen els motius pels quals s’ha de donar suport a aquesta iniciativa. També hi ha un recull de la feina feta en aquests 4 anys de CUP a la nostra vila a través d’una recopilació d’enllaços a les notícies més destacades.

En els propers mesos es durà a terme un procés participatiu per redactar el programa electoral de la CUP en el qual hi podrà participar qualsevol persona que ho desitgi. Per tot això, quan s’ompli el formulari de suport es podrà escollir en quina matèria es vol participar a l’hora de debatre i decidir les propostes que inclourà el programa electoral.

Sempre hem cregut que el nostre projecte no ha d’estar tancat al grup de persones que hi treballem més activament en el dia a dia sinó que creiem que totes aquelles persones que creguin en el nostre projecte també han de participar-hi. Des del simple suport públic fins a militar-hi activament hi ha molts graus d’implicació i per tot això volem garantir que tothom qui ho vulgui pugui participar en aquest procés. Tenim un objectiu principal: fer créixer la CUP perquè creiem que això farà que hi guanyem tothom i que hi guanyi Molins de Rei.

Properament informarem del calendari de punts de trobada participatius per debatre quines propostes volem per Molins de Rei en diferents àmbits sectorials i per cada barri del municipi.

Enric Franch (IiE) dimiteix a 4 mesos de les eleccions per jubilar-se amb 63 anys

Ràdio Molins ha publicat en el seu facebook la següent notícia: l'Alcalde Ivan Arcas acaba de fer públic que el regidor d'economia, finances, serveis generals i seguretat pública, Enric Franch ha anunciat que plega per jubilació, aquest canvi es farà efectiu al proper ple de finals de gener, Núria Artés, número 10 de la llista electoral d'Iniciativa i Esquerra, ocuparà el càrrec que deixa Franch.

El que no diu l'alcalde és que el senyor Enric Franch (IiE) té actualment 63 anys i per tant hem de parlar de dimissió. Podria haver esperat en tot cas fins a les eleccions municipals del 22 de maig de 2011 i no ho ha fet. Haurem de veure quins motius donen per aquesta dimissió però és evident que la gestió del Sr. Enric Franch ha estat nefasta i des de la CUP ho hem denunciat en múltiples ocasions.

El relleu serà Núria Artés, actual assessora d'alcaldia, càrrec de confiança creat aquesta legislatura amb un sou de 3.300 €/mensuals. La pregunta serà veure si també assumirà la presidència de l'Àrea d'Economia i Serveis Generals (ESG) o només assumirà alguna de les regidories que ocupava el Sr. Franch i algun altre regidor/a assumeix la presidència de l'Àrea.

dimarts, 11 de gener de 2011

Volem que hi guanyi Molins de Rei

El passat diumenge 9 de gener es va realitzar l’Assemblea Nacional de la CUP a Vilanova i la Geltrú, on es va aprovar el Programa Marc per afrontar les eleccions municipals del maig de 2011. Aquest programa recull la feina feta per centenars de persones que han participat en els diferents debats que s’han realitzat arreu del país. Hi han participat els militants de la CUP però també persones provinents dels moviments socials i populars dels Països Catalans.

Tot aquest procés arriba ara als municipis i a Molins de Rei la CUP tornarem a organitzar a partir del mes de febrer una sèrie de punts de trobada per decidir entre tothom que hi vulgui assistir quines propostes per Molins de Rei inclourem en el nostre programa electoral. També establirem mecanismes participatius perquè qualsevol persona pugui aportar la seva opinió sobre els temes que més coneixi. Aquest procés participatiu conclourà amb una assemblea a principis d’abril on s’aprovarà el programa electoral i on les persones assistents escolliran quines han de ser les principals propostes de la CUP a l’hora d’incidir en el nou govern municipal.

Volem que la CUP tingui més representació en el consistori perquè creiem que cal un canvi real en les polítiques del govern municipal. Les polítiques d’habitatge, serveis socials, gestió municipal, fiscalitat o culturals no canviaran substancialment tant si es manté el mateix govern com si guanyen les eleccions CiU o el PSC. El canvi real doncs no passa per un canvi de cares sinó que passa per un canvi real en les polítiques i que aquestes siguin valentes i innovadores a l’hora de lluitar contra l’especulació o gestionant de forma transparent i eficient l’ajuntament, per citar-ne dos exemples.

En les properes eleccions municipals es preveu un panorama molt obert i dificilment cap opció política treurà majoria absoluta i es probable que per arribar a una majoria sòlida siguin necessaris acords entre 3 o més opcions polítiques. No volem que es tornin a repetir els pactes basats en un simple repartiment del poder i de càrrecs de confiança.

És possible incidir en el govern municipal sense haver d’entrar en el repartiment de les poltrones i així ho ha demostrat la CUP en municipis com Sant Celoni o Vilafranca del Penedès, on s’ha aconseguit que algunes propostes nostres siguin aplicades.

Entrant a qualsevol preu en un govern municipal, com ha passat fins ara a la nostra vila, sí que s’aconsegueixen aplicar certes propostes pròpies de cada opció política però que es basen en una política continuista i que no contribueix a un canvi real en l’ajuntament de Molins de Rei.

Nosaltres continuem prioritzant per damunt de tot el nostre programa electoral a l’hora de negociar amb qualsevol govern municipal. Ho fem perquè volem tornar a elaborar aquest programa de forma participativa i que esdevingui doncs representatiu de la voluntat popular.

La CUP serem la garantia que la veu d’aquesta voluntat popular sigui present sempre a l’Ajuntament. Altres opcions polítiques ja es vendran ràpidament el seu programa polític a canvi d’alguna poltrona o càrrec de confiança. El nostre compromís amb la gent ens impedeix entrar en aquesta dinàmica de renúncies a canvis de sous. També volem que tothom que cregui en el nostre projecte (i també els que no) participin debatent i discutint què ha d’estar present al nostre programa.

Si la CUP té més força serà perquè més gent ha participat en aquest procés participatiu i això significarà que les propostes resultants també tindran més força i més opcions de ser aplicades i al final hi guanyarem tothom i hi guanyarà Molins de Rei!