Avui s'ha conegut la nova normativa de la bicicleta de Barcelona. Es posen certes limitacions a les bicicletes en la circulació per les voreres. Està molt clar que cal defensar al vianant però s'està enviant a les bicicletes a la calçada conjuntament amb els cotxes sense resoldre el tema de la seguretat.
Així només s'aconseguirà que la gent agafi por i no vagi en bici per la ciutat de Barcelona, i això provoca més embussos i més contaminació. Jo em passo moltes hores per les carreteres i ja estic acostumat a que passin els cotxes però en moltes ocasions alguns conductors no ens respecten i hem de circular amb certa sensació de perill.
Cada any moren més ciclistes atropellats que dones matades per motius de violència de gènere. No son comparables els dos casos però és evident que calen més esforços per millorar la seguretat dels usuaris de la bicicleta.
El BACC ha presentat una sèrie de al·legacions interessants sobre el tema.
2 comentaris:
ei Maymó! saps? m'he comprat un cotxe nou, és molt maco però alhora és molt més funcional q el q tenia....però no puc negar aquest tema també em preocupa, sempre he intentat vetllar per a la seguretat dels ciclistes com tu, i també he obsevat que de fàcil no en té gran cosa quan els espais no estan degudament dilimitats, a Barcelona pot arrivar a ser un suïcidi compartir la claçada amb els vehicles, però en altres vies com les comarcals amb la conscienciació de més d'un conductor a qui el q li falta és el respecte, fins i tot per a ell mateix,es podriar millor molt la circulació i això podria comportar q els ciclistes circuléssiu amb més seguretat!!
espectacular el tema dels dos caps de la polícia...és tant patètic qu etemes tant clars com aquest que està una mica a l'abast de tothom,no serveixin per anular de la vida activa a certs personatges!
per a la Renfe ja no en puc tenir comentaris, q podem cridar quan una cosa pesa tant per la seva pròpia magnitud!és vergonyós, indignant!
apa, salut i força
ja tenim lema per a la CUP?
La veritat és que tot es qüestió de voluntat política i de promocionar-ho pels mitjans. En una ciutat como Barcelona anar en bicicleta és el mitjà més eficaç per distàncies de 5-10 kms. En el cas de Barcelona jo faria carrers només per bicis i peatons o carrils bici ben diferenciats de la calçada per on van els cotxes. Molta gent aniria en bici sinó fos per la por que tenen.
Sobre lo del lema, ja se sap però no el puc fer públic. El divendres hi ha una roda de premsa i s'anunciarà.
Publica un comentari a l'entrada