dilluns, 30 de juny del 2008

5ª Volta al Cadí Moixeró

Aquesta dissabte vaig participar per tercera vegada en la Marxa Cicloesportiva "Volta al Cadí Moixeró", amb un recorregut de 175 kms i 3.200 mts de desnivell. El recorregut parteix de la Seu d'Urgell i compta amb els ports de muntanya de la Creueta (1900 mts), Josa del Cadí (1620 mts) i la Trava (1560 mts).

Aquesta marxa sempre està molt ben organitzada i té un recorregut força dur i per paisatges molt macos ja que per exemple passem pel costat del Pedraforca. En aquesta edició varen realitzar 152 ciclistes el recorregut llarg de 175 kms i 61 ciclistes el recorregut curt de 130 kms.

Els primers 40 kms d'aquesta marxa son relativament plans amb tendència a tirar cap amunt i feia vent en contra, per la qual cosa ningú volia tirar del pilot. Al principi vaig intentar a veure si entrava gent a col·laborar per no anar tant poc a poc però davant de la poca col·laboració ens vàrem escapar en Vicente i jo en el km 10.

A vegades és millor anar sol que amb tot el pilot a poc a poc. Malgrat el vent en contra vàrem anar fent forat perquè pel darrera anaven bastant parats. En Vicente anava més just de forces i al final em vaig quedar sol. A l'arribar a Alp (km 40) teníem més de 6 minuts d'avantatge i vaig començar a pujar els 20 kms de pujada a la Creueta amb la calma perquè quedaven 130 kms realment durs i era impossible que amb el meu estat de forma arribés amb els primers.

Vaig coronar la Creueta encara pel davant però abans d'arribar a la Pobla de Lillet em van neutralitzar el grup dels primers (uns 10 o 12). Van ser 70 kms d'escapada que em van anar bé per començar el segon port amb el grup dels primers, cosa que no hagués aconseguit anant amb el pilot.

Al començar la segona pujada del dia, fins al Coll de Josa, amb 26 kms, ja em vaig quedar del grup dels primers per anar pujant al meu ritme. Durant aquesta pujada em van 2 o 3 més que venien pel darrera. L'últim port del dia tenia 19 kms però era el més suau. Al començar el port em van agafar 3 que venien pel darrera però vàrem atrapar a un que s'havia quedat. Encara em trobava força bé de forces i al final vaig apretar i vaig deixar enrera als 4 però els últims 17 kms eren en baixada en mal estat i com que no volia arriscar aquests 4 van marxar i jo vaig baixar tranquilament.

Al final vaig fer el 20 de la general amb un temps de 6 hores 6 minuts i una mitja de quasi 29 km/h. Estic content perquè vaig anar quasi tota la marxa sol i vaig fer una mitja força alta per la duresa del recorregut. En el pla vaig veure que vaig força bé però en la pujada encara em falta millorar. Aquesta marxa va ser un bon entrenament i espero que ara a l'estiu acabi d'agafar la forma.

Veure classificació

PD: la primera foto és d'abans de sortir i la segona és just abans de coronar el Coll de la Creueta