diumenge, 24 de maig del 2009

Sortida especial pels Ports de Besseit

Avui diumenge 24 de maig hem realitzat la primera sortida especial del 2009 del Club Ciclista Molins de Rei. A les 6 del matí hem sortit en cotxe en direcció a la Sènia.

En aquesta població de les Terres de l'Ebre s'iniciava el recorregut de la sortida d'avui, caracteritzat per carreteres molt tranquiles però amb constants pujades i baixades. El paisatge no cal dir que ha estat impresionant, malgrat que per molta gent la zona dels Ports de Besseit és força desconeguda.

A les 8:30 del matí hem començat a pedalejar sota una minsa pluja, que per sort ha desaparegut força ràpid. Només sortir ja començàvem a pujar cap a la pantà d'Ulldecona per després iniciar la pujada al poble de Fredes, que amb 12 kms d'ascensió era la més dura del dia. Un cop a dalt, a més de 1.200 mts les vistes eren magnífiques. Tot seguit ens hem dirigit cap al poble del Boixar enmig de boira, que s'ha esvaït ràpidament.

Aquesta zona ha estat bastant pesada perquè l'asfalt estava bastant deteriorat i era un terreny trencacames amb constants pujades i baixades. Hem passat pel poble de Castell de Cabres i del castell no n'hem vist res però això si, la carretera semblava un camí de cabres!

Després de força quilòmetres en aquesta situació hem arribat al Port de Torremiró (1259 mts) i hem fet una foto al cartell per deixar constància. Un cop allà hem baixat per la carretera "nacional" fins a Morella. Jo he arribat a 64 km/h però el fort vent impedia agafar més velocitat.

A Morella hem parat a esmorzar un entrepà, cocacola, vi, gasosa, aigua i cafès. Ens ha costat a 5 € per persona, un preu que no es veu mai per la zona de Barcelona. Això de passar per l'interior sembla que té alguns avantatges...

Després venia el Port de Querol, que sinó fós pel vent en contra seria un port "de merda" perquè pujava molt suau però un cop hem agafat el desviament cap a Vallibona ens ha tocat patir una mica més fins al coll de Santa Àgueda. La baixada a Vallibona ha estat ràpida per una bona carretera.

De Vallibona a El Rosell hi havia 24 kms i ha estat la última "sorpresa" de la jornada. Un altre cop ha estat un terreny trencacames amb constants pujades i baixades. És la típica zona en la qual alguns es caguen en la família del que ha organitzat el recorregut, en aquest cas jo... jejeje. Al final, en els últims 6 kms entre el Rossell i la Sènia hi havia una mica de pla i s'han produit els típics atacs per acabar de rebentar.

En general tot bé i com sempre amb la bona companyia de 5 companys més del CC Molins de Rei i en la qual tota l'estona hem anat bastant junts ja que tothom té un estat de forma bastant similar. En total 120 kms sense cap tram pla i estic bastant content perquè a excepció d'ahir dissabte feia 3 setmanes que no podia sortir en bici i he aguantat bé aquest dur recorregut.

Joni Basso ha dit...

Eyyy q pasa tio, nose si te acuerdas d mi...
Weno para otra vez que vayais por esos lugares, hay un puerto durisimo por la zona que se llama la Bandereta. Lo subi en la vuelta a Maestrazgo y casi se me comen los cuervos por el camino jaja.
Un saludooo

Àlex Maymó i López ha dit...

Hola Joni!

I tant que m'enrecordo de tu. Ja veig que ara estàs corrent a èlit. Espero que tot vagi molt bé! Jo no puc entrenar gaire i em conformo en fer algunes marxes... jejeje.

Vinga, salut!

Isaac ha dit...

Ostres, has passat pel poble dels meus avis. Rosell!!
Apa, salut!!

XAVI NOVELL ha dit...

àLex no et cansis gaire amb la burra, que en Victor Reixach m'ha dit que ens vol proparar una mini rutilla per estirar les cames.