Ja estava prou deteriorat el riu llobregat al pas per Molins però ara amb les obres del TAV encara ho està pitjor. El problema es que la classe política i també la ciutadania hem donat al riu Llobregat com a perdut. I tot això per unes obres innecessàries.
Ara s'està demostrant que els partits polítics es van equivocar cedint a la pressió de certs grups de poder mediatics i econòmics de fer arribar l'AVE a Barcelona. La linia de gran velocitat ha estat només un gran negoci pels de sempre: immobiliaries, constructores, fabricants de trens, empreses turístiques, arquitectes,.... La inversió ferroviaria de l'estat l'any 2005 en el TAV va absorvir el 97% dels diners per un servei, que segons la mateixa Renfe només representa l'1% dels usuaris.
No era necessari l'AVE sino que es podien haver adaptat les actuals vies per fer-hi passar trens com l'Euromed, que poden assolir velocitats bastant altes. Des de la plataforma Cop al Tav es van presentar moltes argumentacions per oposar-se al TAV i destacaria les següents:
- El cost per km de les obres seria entre 300 i 700 milions de ptes. si s'adapta les vies existents i per construir les vies de l'AVE el cost va entre els 1500 i 2000 milions de ptes.
- És evident el cost ambiental que representa l'AVE
- L'AVE només l'utilitza una minoria de la població mentre que les Rodalies no rep inversions per mantenir les linies o ampliarles.
- Trens com l'Euromed podrien circular entre Barcelona i Madrid en unes 3 hores i mitja. Això seria 1 hora més que l'AVE, però es que l'AVE de moment tarda 2h i mitja fins a Lleida quan en aquest temps hauria d'arribar a Barcelona. Han passat mesos i no han assolit la velocitat promesa.
Al final encara resultarà que ens trobarem que l'AVE tardarà escassos 20 o 30 minuts menys del que tardaria un tren com l'Euromed. Això ens haurà costat destrossar el territori, deixar pitjor el servei de Rodalies i a sobre gastar-nos molts milions d'Euros.
Ara és molt maco queixar-se de Renfe però si es va apostar per l'AVE s'ha de consequent i ara no s'han d'oblidar que aquest desgavell és gracies al: PSOE, PP, CiU, ERC i ICV.
Per veure tots els arguments de la Plataforma Cop al Tav mireu aquí
Ara s'està demostrant que els partits polítics es van equivocar cedint a la pressió de certs grups de poder mediatics i econòmics de fer arribar l'AVE a Barcelona. La linia de gran velocitat ha estat només un gran negoci pels de sempre: immobiliaries, constructores, fabricants de trens, empreses turístiques, arquitectes,.... La inversió ferroviaria de l'estat l'any 2005 en el TAV va absorvir el 97% dels diners per un servei, que segons la mateixa Renfe només representa l'1% dels usuaris.
No era necessari l'AVE sino que es podien haver adaptat les actuals vies per fer-hi passar trens com l'Euromed, que poden assolir velocitats bastant altes. Des de la plataforma Cop al Tav es van presentar moltes argumentacions per oposar-se al TAV i destacaria les següents:
- El cost per km de les obres seria entre 300 i 700 milions de ptes. si s'adapta les vies existents i per construir les vies de l'AVE el cost va entre els 1500 i 2000 milions de ptes.
- És evident el cost ambiental que representa l'AVE
- L'AVE només l'utilitza una minoria de la població mentre que les Rodalies no rep inversions per mantenir les linies o ampliarles.
- Trens com l'Euromed podrien circular entre Barcelona i Madrid en unes 3 hores i mitja. Això seria 1 hora més que l'AVE, però es que l'AVE de moment tarda 2h i mitja fins a Lleida quan en aquest temps hauria d'arribar a Barcelona. Han passat mesos i no han assolit la velocitat promesa.
Al final encara resultarà que ens trobarem que l'AVE tardarà escassos 20 o 30 minuts menys del que tardaria un tren com l'Euromed. Això ens haurà costat destrossar el territori, deixar pitjor el servei de Rodalies i a sobre gastar-nos molts milions d'Euros.
Ara és molt maco queixar-se de Renfe però si es va apostar per l'AVE s'ha de consequent i ara no s'han d'oblidar que aquest desgavell és gracies al: PSOE, PP, CiU, ERC i ICV.
Per veure tots els arguments de la Plataforma Cop al Tav mireu aquí
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada