dimarts, 9 de juny del 2009

Crònica de la primera marxa de la Temporada: La Bonaigua

Aquest dissabte 6 de juny vaig participar en la meva primera marxa ciclista del 2009, la marxa de la Bonaigua. Per diferents motius no he pogut participar abans en qualsevol altre i precisament aquesta és de les marxes del Principat que menys havia participat en els últims anys ja que només vaig ser-hi a la del 2005.

És una marxa força dura amb 185 kms, quasi 3.000 metres de desnivell i amb 3 ports força durs: La Bonaigua (2072 mts), Tunel de Vielha (1560 mts) i Coll de Perves (1350 mts).

Abans de començar a pujar el primer port, la Bonaigua, hi ha uns 60 kms més o menys plans però que va pujant lleugerament i per tant era d'entrada el tram més "avorrit". Aquest any erem 700 ciclistes a la sortida i només sortir de la Pobla de Segur es van escapar un grup de 8. Jo estava pel darrera del pilot i no em vaig adonar. Quan em vaig apropar al davant del pilot per saludar a coneguts m'ho van dir. Feia una mica de vent en contra i ningú es posava a tirar al davant. Jo vaig donar algun relleu però quasi ningú col·laborava.

Com que no m'agrada anar tant de passeig em vaig escapar i al cap de poc em va acompanyar un altre ciclista de Vic, amb el qual vaig compartir més de 40 kms d'escapada. Mirant-ho fredament no va servir per res allò ja que era impossible arribar a agafar als de davant i tampoc estic en forma per arribar entre els primers però l'objectiu era arribar al peu de la Bonaigua amb cert temps d'avantatge i haver estat una estona rodant a bon ritme.

L'entesa entre els dos va ser bona i anàvem entrant a relleus. Al principi el pilot ens tenien a la vista però al final vàrem obrir una mica de forat. A Esterri d'Àneu els primers ens treien 4 minuts i nosaltres treiem 2 minuts al pilot. Al cap de pocs kms de començar a pujar la Bonaigua ens van agafar els primers del pilot, que pujaven força ràpid. Com que el port té 20 kms vaig agafar un ritme i vaig anar pujant mentre m'anava passant gent, entre ells els companys del CC Molins de Rei, en Santi Prat i en Toni Roca.

Al coronar la Bonaigua ja notava que les cames començaven a fallar una mica. La baixada va ser bastant freda i vaig passar bastant fred ja que a la pujada havia plogut i estava mullat. A l'arribar a Vielha ja tocava pujar cap al tunel de Vielha. Només començar em va agafar la primera rampa a la cama dreta i a partir d'aquí em van anar agafant rampes a les dues cames. Tota la pujada vaig anar a poc a poc i amb força dolor. El tram del tunel es va fer especialment pesat perquè m'hi vaig passar més de 20 minuts a dins i es feia molt llarg. A la boca nord del Tunel no plovia però al sortir per la cara sud estava fotent un bon xàfec i un altre cop em vaig mullar.

A l'altura de Pont de Suert vaig aturar-me a l'avituallament i vaig aprofitar per menjar bastant. Fins ara el problema havia estat més de cames que una altre cosa. De respiració anava bé però calia menjar per no agafar una "pájara". Just després es començava a pujar l'últim port, el coll de Perves. Tot i que pensava que ho passaria bastant malament només vaig tenir alguna rampa esporàdica. En contrapartida ens va fotre un altre xàfec i un altre cop em vaig mullar. Després baixada en direcció a la Pobla de Segur i arribada amb un temps de 6 hores 55 minuts i en la posició 273 de la general.

Tot i que ho vaig passar bastant malament en alguns moments estic content perquè vaig saber aguantar i recuperar-me. Estic segur que hagués quedat molt millor sinó hagués fet l'atac "suicida" de sortida però per altra banda també em va servir per saber com estic exactament de forma. Ara a veure si vaig agafant millor estat de forma....

1 comentari:

Unknown ha dit...

Alex:
Animal¡¡¡¡¡ pero ha ho anaves de sortida??? al suicidi??? Menys mal que darrera anavem de passeig, doncs la mitja al arribar a Esterri era de 34, que volies fer tu sol?
Aiaiaiaiai aquest jovent¡¡¡
La marxa dura per la pluja i el fred pero un gran dia de ciclisme epic.
Vinga anim que be la quebranta....
Santi